rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2008

Av Mita - 15 augusti 2008 08:40

Inte en gång iår har vi varit ute med hojjen, hoppas att Lasses han blir bättre så att vi kan ta en åktur.

Jag tänker INTE köra ialla fall, har gett tillräkligt med försök men det går inte, rädslan för att ramla igen är alldeles för stor

Av Mita - 15 augusti 2008 08:38

Nu har björnbären börjat att mogna, kokade lite sylt häromdagen på årets bär.

Finfint att avnjuta ihop med vaniljyoghurt på morgonen.

Se så stiligt....

Av Mita - 14 augusti 2008 15:27

Försöker att lära mig min nya kamera men jag tycker det är svårt, fattar inte inställningarna men det är bara att pröva på


Av Mita - 14 augusti 2008 08:08

Igår hade jag med mig Bechamel på jobbet hela dagen, kan ju ha det nu när det inte är någon med allergi.

På fredag så ska vi får reda på vem vår nya chef ska bli, hoppas bara att jag kan ha henne med mig...


Det kom in en kund igår som tittade ner på golvet och utbrast

-Vad faaan är det där????

Det är bara Bechamel, en kinesisk nakenhund, svarade jag

-Tänkte väl det sa mannen och gick.......

?????????

Av Mita - 14 augusti 2008 08:06

tog det sedan var sängmonstrerna vana vid att sova själva i hallen, det är konstigt varför vi gick och drog på detta då det var så smärtfritt.

Kinesbädden....

Av Mita - 12 augusti 2008 11:15

Hade bokat Böda veckoslutet i vecka 36 men har nu fått den stora turen att få åka till Palma istället.

Valet var inte svårt även om jag känner mig lite taskig mot min vännina då vi skulle campa bredvid varandra men hon förstår säkert.

Eller hur!

Av Mita - 12 augusti 2008 11:07

Inatt har vi för första gången låtit vovvarna ligga nere i hallen istället för i min säng, sista dagarna har min sömn blivit oerhört störd och vi måste vänja av Kineserna att sova i människosängen.

Jag la in detas mjuka bädd i en öppen tygbur så att det ej skulle bli störda av morgonljuset, det var en del gnäll och ylande men efter en två tre tillsägningar så sussade de så sött.

Nu ska vi bara vara konsekventa och inte tillåta mera sängsovande igen så kommer nog alla att bli glada till slut...



Av Mita - 11 augusti 2008 13:37

Nu är jag tillbaka på jobbet efter mina semesterveckor.

Och chefen har slutat, det börjar att likna 10 små ..... pojkar.


Avslutade gårdagen med att plocka lite gula kantareller, nu är svampsäsongen igång......ljuvligt.....


Jag vill gratta Kattis och Carl till deras "lilla" baby som kom i lördag.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards