rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Till en uppfödare från en annan

Av Mita - 5 december 2008 11:39

Vi har pratat om detta innan att när du skriver så formulerar du dig på ett sätt som enligt dig misstolkas.
Du har frågat mig öppet om det via telefonen och jag har varit ärlig och talat om för dig att du kanske ska tänka på hur du uttrycker dig.
Sedan att fråga dig rätt ut om saker är inte så lätt då du hela tiden ska vara så himla hemlig, eller hur.
Du vill ju hålla på dina planer med hundarna för dig själv och dina vänner.
Jag har vi ett tillfälle frågat om en bild på hanen och då kritiserade du mig på din blogg.
Det är väl du som säger frågar man inte får man inget veta.

Och angående uppfödning så kommer du själv bli varse om att det är inte så lätt alla gånger att sälja till 100% rätta människor som inte får ändrade familjeförhållanden.
Sedan skriver du om verkligen seriösa kennlar, är det jag som inte är seriös eller vad menar du egentligen?
Har du varit runt hos alla kennlar i Sverige som föder upp Dogo?
Vad är seriös för dig?
Att ha hundar i rastgårdar hela dagarna eller att de får vara inne och umgås med familjen, att man ställer ut eller tränar?
Vad är ditt mål och vision med din kennel, vilka avelsplaner har du?
Nu är jag rak och frågar, få se vilket svar jag får!



 
 
Snurrtant

Snurrtant

5 december 2008 12:45

Jag är inte så insatt i historien, men människan ifråga verkar ju vara den som VERKLIGEN är oseriös.
Om man skriver en massa skit på sin blogg för att sedan inte stå för det visar ganska starkt på att detta är en person man inte kan lita på. Jag skulle aldrig köpa hund av en sån person.
Sen håller jag med dig, hur jäkla lätt är det att veta i förväg huruvida familjeförhållandena ändras eller inte, det vet man ju inte ens själv som privatperson.
Det kan ju vara jättebra förutsättningar vid köpet av hunden, men kan på flera olika sätt förändras under de ca femton år hunden förhopningsvis lever.
Skulle vara väldigt intressant att veta hur hon/han förklarar vad en seriös uppfödare innebär, precis som du formulerat dina funderingar här ovanför.

Stå på dig :)

Kram

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lika barn leka bäst

5 december 2008 14:48

Jag är inte så insatt i historien, men människan ifråga verkar ju vara den som VERKLIGEN är oseriös.

Om man skriver en massa skit på sin blogg för att sedan inte stå för det visar ganska starkt på att detta är en person man inte kan lita på. Jag skulle aldrig köpa hund av en sån person.

Sen håller jag med dig, hur jäkla lätt är det att veta i förväg huruvida familjeförhållandena ändras eller inte, det vet man ju inte ens själv som privatperson.

Det kan ju vara jättebra förutsättningar vid köpet av hunden, men kan på flera olika sätt förändras under de ca femton år hunden förhopningsvis lever.


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards