rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Medberoende

Av Mita - 16 februari 2009 06:52

Kände det på mig redan i lördagsmorse i vårt telefonsamtal, det är något som inte står rätt till.

-det var ju bara en sömntablett!!!!!!!!!!!!!!!!

-Vadå bara en sömntablett svarade jag, du är ju för h-vete missbrukare

Ringde sedan hela dagen och kvällen igår och men ingen svar och tyvätt så visste jag då att nu var det ett nytt återfall på gång.

Imorse 06.15 fick jag det bekräftat av en jävligt dryg telefonröst.

Orkar inte!

varför kan jg inte bara släppa det, det är inte mitt val utan andras, varför mår jag dåligt över situationer som jag inte kan påverka?

varför tänker jag på de som inte har det så bra dagligen, varför går mina tankar till alla uteliggare när det är kallt?

Varför får jag ångest över alla barn som har det dåligt.

Jo av den anledningen att jag är medberoende och inte tillräkligt stark för att bara släppa det.

 
 
Ammis

Ammis

16 februari 2009 07:10

Det beyder bara att du är en fin o. vettig människa tycker jag, tänk om ingen brydde sig?? Kan säga att jag själv har gått igenom en del helveten med ett missbrukande barn (som idag mår bra som tur e`). Tagisk skilsmässa med massor av skit till följd. Jag och min man ska prova på att vara stödfamilj åt barn som behöver komma hemifrån, det börjar när vi har flyttat till huset i april. Känner att man behöver göra någonting, att finnas för andra som behöver stöd,värme o. kärlek. Det finns så jävla mkt skit där ute. Man måste bry sig, men kanske inte på bekostnad av ens egen hälsa o. familjen. Vet ju inte riktigt din historia men hoppas det ordnar sig och sköt om dig o. familjen.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
vivi

vivi

16 februari 2009 08:21

Tack frö kommentaren, jo tårtan är hemskt god :) och alltid uppskattad, lite för uppskattad ibland ;) Oj...en Ölänning ..mina gamla hemtrakter :) är uppv'äxt på Norra Öland med en mor som drev ett behandlinghem ... Ang. ditt inlägg ...
det är inte lätt att stötta de som inte orkar eller vågar tro på sig själva, som alltid trillar dit igen.

http://www.missvivis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catrin

16 februari 2009 12:07

för att du är en väldigt söt o empatisk människa! guldstjärna i din kant!!

 
janet65

janet65

16 februari 2009 20:54

det är för att du är så gullig och bryr dig det borde flera göra här i världen. min mening är att om man hjälper någon man känner att man inte vill hjälpa men gör det ändå kan det bli fel. men att vara en medmänniska och om man känner att man vill så tycker jag att man ska ställa upp. min son tog ju ett återfall för ett tag sedan men jag kommer alltid att hjälpa honom så länge jag känner att jag vill och orkar. den dagen jag inte känner det längre får någon annan ta över eftersom jag åsså har ett liv. om du känner att du orkar och vill ska du fortsätta men ompersonen inte vill hjälpa sig själv finns det tyvärr inget mer du kan göra. ala missbrukare måste nå sin absoluta boten för att klara sig att kravla upp till ytan igen och det jobbet kan ingen göra åt någon annan utan det ansvaret måste man ta själv. KRAM hoppas det ordnar sig men vännen du kan inte göra jobbet åt någon annan. Har man tagit sig in i skogen är det lika lång väg ut igen och stegen måste man ta själv. Hoppas du förstår vad jag menar.

http://www,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards