rocotopeppers

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Mita - 28 februari 2009 20:11

igen då.

Börjar med Agnes...........

Guld, guld, guld och love, love, love

Lite svängigt men ganska tråkigt

Lasses kommentar

-hissmusik igen , denna gången går hissen nedåt, gäsp........

Av Mita - 28 februari 2009 19:00

Grillad ryggbiff (mannen är ute och tänder grillen just nu), råstekt potatis, vitlök/persiljesmör och Gröna Jättens majs värmd i lite smör.

Ett vin från sydafrika Bundustar och Pepsi till Oskar

Av Mita - 28 februari 2009 18:26

Cha-Gall är INTE nöjd, Bechamel har lagt sig på honom och har somnat tungt, hon ligger och snarkar som en hel karl.

Men gentleman som han är så låter han henne vara..........

Av Mita - 28 februari 2009 17:26

Jag kan verkligen rekommendera filmen, riktigt riktigt bra var den.

Noomi Rapaces och Mikael Nykvist var strålande i sina rollprestationer.

Skrämmande och otäcka scener, osvensk så det förslår, jag blev berörd och tagen....så mina vänner gå och se dan om ni inte redan har gjort det.

Och glöm inte att läsa boken.............

Av Mita - 28 februari 2009 11:03

Har varit ute på en promenad med hundarna, fick tyvärr inte med mig Oskar den lilla slöfocken.

Nu ska jag åka in till stan för att se om det finns något att fynda, sedan blir det bio klockan 14.00, vi ska se Män som hatar kvinnor.

Jag gnällde ju för någon vecka sedan att filmerna går aldeles för sent och kvällarna, och det var någon som hörde mig, det tackar vi för....


Av Mita - 28 februari 2009 08:44

Fick en utmaning av Ulla

Regler: Det här är svårare än du tror. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du? Mita

2. Ett ord på 4 bokstäver? Mitt

3. Flicknamn? Marion

4. Pojknamn? Moses

5. Yrke? Matskribent

6. Färg? Mossgrön

7. Klädesplagg? Mamelucker

8. Mat? Makaroner

9. Sak i badrummet? Matrix hårspray

10. Plats/stad? Mönsterås

11. Orsak att vara sen? Mens

12. Något man skriker? Mål

13. Film? Magnolia (min favoritfilm)

14. Något man dricker? Merlot

15. Artist? Metallica

16. Djur? Mus

17. Gatunamn? Matojärvigatan

18. Bil? Mercedes

19. Sång? Mary got a little lamb

20. Aktivitet med mer än 1 deltagare? Massage


Phu, det var lite knöligt och nu utmanar jag Ylle, Anja och Ingela

Av Mita - 28 februari 2009 08:39

Ni som läser min blogg vet ju att min cyckel blev stulen från tomten i höstas, så förra veckan köpte jag en begagnad röd Rex cykel av en kvinna för några hundralappar. Så imorse var det premiär för mig och cykeln, ner till affären för att shoppa frallor och juice, cyckeln gick som en dans.

Här är det förövrigt strålande väder ute, solen skiner och det kommer att bli en toppendag...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards