rocotopeppers

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Mita - 7 mars 2009 20:58

Min kära man på Electran, fan vad jag längtar till sommaren!



Av Mita - 7 mars 2009 20:51

tretton bra bidrag till svensk ungdomsmusik lyssnade vi på ikväll. Lasses "flickor" var jätteduktiga.

Vi stannade tyvär inte till slutet så jag har ingen aning om vilka som gick vidare.

Sitter just nu och tittar på Andra chansen och håller tummarna stenhårt på af Ugglas.

Snälla, snälla, snälla, snälla.......

Av Mita - 7 mars 2009 14:30

Har varit ute och gått med hundarna, det regnar och var nog inte så jätteuppskattad promenad, hade helt andra planer för denna dag då de på vädret för tre dagar sedan sa att det skulle bli sol.

Nu har jag inte lust att plantera ut något i krukorna utan det får vänta tills imorgon.

Snart ska vi åka ner till Zoccer och titta på en musiktävling för ungdomar, Lasse ska hurra fram sina elever....


Av Mita - 7 mars 2009 13:28

Vilken skillnad på att vara ung nu mot när jag själv var fjorton för 30 år sedan.

Det var ju knappt att jag tittade på tv:n, kommer bara ihåg att vi var ute mest hela tiden, på vintrarna var det direkt efter skolan hem, på med pjäxona, skidorna över axlarna och en promenad till slalombacken, vi cyklade kvarteren runt när det var barmark och hängde på torget vid korvkiosken...det var tider det =)

Av Mita - 7 mars 2009 10:52

Fick denna utmaning av Adam som är fjorton år, och jag ska svara på utmaningen hur det var när jag var fjorton!! 

Hur bortskämd är jag?

[ ] egen boxer

[ ] egen dvd

[ ] egen tv

[ ] egen video

[ ] egen data

[ ] bredband

[ ] mobil

[ ] mp3

[ ] ipod

[x]eget rum/lägenhet

[ ] säng större än vanligt

[ ] studsmatta

[ ] pool

[ ] basktetkorg

[ ] hockeyspel

[x] cykel

[ ] pokerbord

[ ] pingisbord

[x] bor i hus

[x] ni har mer än ett hus i familjen

[ ] två bilar i familjen

[ ] Nitendo Wii

[ ] X-box 360

[ ] PlayStation 1

[ ] PlayStation 2

[ ] PlayStation 3

[ ] Nitendo DS

[ ] Gameboy Anvance

[ ] GuitarHero

[ ] Singstar

[ ] Moped

[ ] Cross

[ ] Fyrhjuling

[x] Mamma

[x] Pappa

[ ] Bror

[x] Syster

[x] Farmor

[x] Farfar

[x] Mormor

[ ] Morfar

[x ] varit på skidsemester i utlandet

[x] varit på solsemester i utlandet

[x] varit i Grekland

[ ] varit i USA

[ ] varit i Storbritannien

[ ] varit i Tyskland

[ ] varit i Thailand

[ ] varit i Afrika

[ ] varit i Asien

[ ] varit i Italien

[ ] varit på Cypern

[x] varit i något övrigt land i Europa

[x] varit i Stockholm

[ ] varit i Göteborg

[ ] varit i Malmö

[x] mer än 5 skor

[x] mer än 5 byxor

[x] mer än 10 tröjor

[ ] har varit på konsert

[x] åkt båt

[x] åkt flygplan

[x] åkt tåg

[ ] åkt spårvagn

[ ] åkt tunnelbana

[x] du har sovit på hotell

[x] du har sovit i tält

[ ] du har sovit under bar himmel

[x] du har sovit i husvagn/husbil

[x] du har sovit över med någon

[ ] du har tältat med dina kompisar

[x] du har åkt buss själv

[ ] du har åkt vasaloppet

[ ] du har vunnit någon tävling

[ ] du har varit ute efter klockan 02.00

[x] har något eget husdjur 

[x] ditt rum är stort

[x] du får alltid pengar när du ber om det

[x] du har en hel del vänner

[ ] du får oftast som du vill

[ ] din mobil har kamera

[ ] din mobil har Mp3

[ ] ni har hemma fler än 10 kanaler

[ ] plattång

[ ] laptop

[x] gitarr

[ ] elgitarr

[ ] piano

[ ] trummor

[ ] flöjt

[x] Stereo

[ ]surroundljud

[ ] du har mer än 100 på msn

[ ] du har mer än 200 på msn

[ ] du har mer än 300 på msn

[ ] du får ha MSN för dina föräldrar

[ ]  på bdb har du mer än 50 vänner

[ ] du har pojk/flickvän

[x] du har en vän du kan lita på

[ ] ska snart på en konsert

[ ] du ska snart utomlands

[x] du har allt man kan önska sig


Totalt: 35

0-10 : Har ingenting eller?

11-30: Ni har saker men ni hade kunnat ha mer

31-50:Du är normal !!

51-70: Sluta tjata du har redan allt!


Skickar den vidare till dej som har lust......


Av Mita - 7 mars 2009 10:51

Av Mita - 7 mars 2009 10:36


Fick en utmaning av Janet, ska svara så gott jag kan!

Vad heter din blogg och hur kom det sig att du valde namnet?


Bloggen har fått namnet som min kennel heter, Rocotopeppers är även en grupp av chilifrukter som är en stor passsion hos oss


Varför bloggar du?


För att dokumentera på ett bra sätt


Hur kom det sig att du började blogga?



Vi åkte ner till Malmö på Oskars trettonårsdag och då bestämde jag mig för att börja blogga och dela med mig

Hur länge har du hållt på?



Sedan söndag den 4 maj 2008

Vad vill du med din blogg?

Att dela med mig till de som önskar, hade i och för sig trott att lite fler nära skulle besöka bloggen då vi bor långt ifrån varandra, men icket!!!!


jag skickar utmaningen vidare till

Malou

Skipper

Ingela

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards