rocotopeppers

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Mita - 26 mars 2009 18:09

Kycklingen står i lergrytan i ugnen kryddat med tandori och cocosgrädde, till det saffransris och lite wokade grönsaker.

Av Mita - 26 mars 2009 17:59

Har varit ute och pysslat en stund i trädgården, har på ett ställe som är tre x tre meter, elaka buskar med långa taggar, det är Berberis, ros och två ändra fanstyg som jag inte kan namnen på. Allt har vuxit ihop så jag har börjat klippa ner buske för buske för att kunna få lite struktur över det hela.

Så jag bytte inte ens om innan jag gick ut, utan drog på mig dunjackan och storstövlarna, i nylonstrumpor och kjol.

Så det slutade med en rosenkvist i huvudet som slet av mig glasögonen som satt mitt på skallen, stort rivmärke på dunjackan så att dunet bara yrde och en OND Berberistagg i höger tumme.

 -om jag längtar efter våren?

Svar:JA!!!


Av Mita - 26 mars 2009 12:59

idag var vovvarna med i tidningen, Kalmarposten som är en lokal blaska som ges ut till 75' hushåll.

Och självklart så är det jag som skickat in en liten bild till deras djursida.


Skrev Två kineser på jakt efter nytt byte, och då tänkte jag absolut inte på hundarna utan hela Fanerdun historien

Av Mita - 26 mars 2009 06:35

Av Mita - 26 mars 2009 06:22

Idag kommer det att bli en alldeles strålande vår dag, solen skiner redan och det är lite småkyligt ute just nu, känner mig i och försig ganska sliten men det är bara att bita ihop och se glad ut.


har läst Ölandsbladet på nätet nu på morgonen och blir så glad då Ölands turist A uttalar sig om krisen.

-Kris? Vilken kris? Inte inom turistnäringen i alla fall.....


Så nu ser jag framemot en sommar på ön med massor av turister som ska besöka oss...

 


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards