rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2009

Av Mita - 21 mars 2009 21:41

nu har vi grillat utomhus i Skånska skogarna, Malou och Jerri bor ju mitt i skogen nära byn Genarp, på Björnstorps Gods.

Vi gjorde grillspett med kött, paprika och champinjoner som serverades med rostade morötter och potatis, chilicreme och bea samt god dryck.

Efter middagen tittade vi på Robinson, där en av deltagarna är en valpköpare till Kennal Aboneros (Malou och Jerri).

Programmet var väl sådär.....


Imorgon blir det hundutställning vid åttatiden och sedan hemresa till Ön.

Jag har två favoriter, hoppas att det går bra för Kattis och Lena-Maria, med sina vovvar, en Dogo Argentino och en Chinese Crested.........



Av Mita - 21 mars 2009 15:02

Nu har vi gjort Malmö stad i ett par timmar, det blev en svag shoppingtur då jag som vanligt inte hittar det jag är ute efter.

Är på jakt efter ett par bruna snygga skinnstövlar men det fanns tyvärr inget som föll mig i smaken.

Det blev ett par vita hängslen och en döskallemössa till Oskar från Shock,  Malou shoppade en fräck klänning från Shock och en slips till Jason.


Hade hoppats på strålande sol, en kaffe på en uteservering men det är kallt som bara den och solen har vi ännu inte sett.


Av Mita - 21 mars 2009 06:48

Av Mita - 20 mars 2009 22:56

Är nu hemma hos Jerri och Malou efter en halvtråkig tågresa fråm Kalmar, hade i min fantasi tänkt mig en fika eller dyligt på Öresundståget men det fanns inte en ett glas vatten att uppbringa på hela resan.

Väl framme i Malmö blev vi uppmötta av Malou i en ny skepnad, en kort bilresa till Genarp och vi har landat.

Jerri hade lagat en god köttfärssås som vi åt med spagetti, just nu sitter vi i soffan och pratar om den 29 augusti.

Ska snart krypa till kojs för att imorgon göra Malmö stad..


Sov Gott och Dröm sött............


Av Mita - 20 mars 2009 07:17

får följa med idag till Malmö, det får bli en annan gång, så ligg bara kvar om mys era små nakna kineser


Av Mita - 20 mars 2009 06:35

Idag åker jag och Oskar ner till Malmö för att hälsa på Malou med familj, vi kommer även att besöka stadens shoppingkvarter, Oskar ska till Stapelbäddsparken och på söndag ska vi på den årliga Hundutställningen på Mässhallarna som i år även är en Svens Vinnarutställning.

Vilken ras vinner??


Av Mita - 20 mars 2009 06:27

Vårdagjämning idag som infaller när ljuset och mörkret balanseras mot varandra, vi firar även Gudinnan Ostra som var en teutonisk vårgudinna.


Av Mita - 20 mars 2009 06:22

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards