rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2009

Av Mita - 25 mars 2009 06:03

Imorse var det inte lätt att få ut vovvarna, men efter lite lockande så blev det en snabbtur runt huset, är i stort behov av lite värme så att jag kan ta mina morgonpromenader utan att två nakenfisar ska huttra ihjäl sig, snön som kom igår ligger fortfarande kvar på backen.

Av Mita - 24 mars 2009 19:50

Hmm...tja...aluminium,bly,guld,järn, koppar, vet ej, magnesium, natrium, silver, zink,helium,fosfor?,kisel, klor,kol, vet ej, kväve,vet ej, syre, väte.

Gick naturvetenskaplig linje för ca 200 år sedan*fniss*

av trollpackan den 24 mars 2009 kl 19:45
Av Mita - 24 mars 2009 18:43

Kan ni detta utan facit?

Metallernas  och Icke-metaller's kemiska tecken

Al                        He

Pb                       P

Au                       Si

Fe                       Cl

Cu                       C

Hg                       Ne

Mg                       N

Na                       S

Ag                       O

Zn                       H


Det är ju pinsamt hur dålig jag är på detta, jag kunde två, men jag har ju klarat mig bra ändå och Oskar sa att det är ju 30 år sedan mamma som du har pluggat dettta.

Oskar kunde alla förutom att han tvekade på en...




Av Mita - 24 mars 2009 17:28

Alla har väl hört om promenaden mellan Ystad och Haparanda som Fylking och Aschberg gör, igår var det promenadstart från Kalmar och mannen var nera för att skänka en gitarr från sin butik Atlast Music som ska auktioneras bort senare och pengarna gå till Prostatscancerforkning.

Det tyckar jag var väldigt rart gjort, puss på dig min älskling.....


Av Mita - 24 mars 2009 06:56

nu ska jag bara avsluta mitt ägg och min kopp med the för att sedan åka till Borgholm på kundbesök, hade i min tanke igår att jag skulle ta med mig kineserna och stanna till på torget och äta en glass i solen men jag tror att jag skippar det idag.

Kineserna får stanna hemma i värmen istället...



Av Mita - 24 mars 2009 06:44

Köpte ju detta lila plastägg på Designertorget i Malmö, var lite skeptisk men vilken bra manick.

Du kläcker ett ägg, gör hål på gulan, tilsätter två droppar vatten, in i micron på 30 sekunder och vips så har du ett löskokt varm smaskigt ägg.

Man kan även göra scrambled egg och smaksätta innan tillagning med parmesan, sardeller, örtsalt eller något annat gott......


Av Mita - 24 mars 2009 06:16

Av Mita - 24 mars 2009 06:12

tittade ut genom fönstret imorse och möttes av denna syn

Vill inte ha hit någon snö nu, hoppas att den är borta i em, men enligt nyheteran så ska ju kylan hålla i sig ett tag.

Bara de små krokusarna klarar sig....och mitt nyplanterade land

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards