rocotopeppers

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Mita - 8 april 2009 20:10

maten är på spisen, Koteletter med skysås, små gröna och kokt potatis.

Mannen är snart hemma och då kan vi äta, det blev en väldigt sen middag idag...

Av Mita - 8 april 2009 19:41

har jag mina fem lediga dagar framför mig.

Det ska bli så skönt, dessa fem dagar ska jag ägna till familjen, hundarna, trädgården, fönsterputsning, skogen och en tur till badhuset där jag ska "slösa" på vattnet.

God mat, god dryck, påskägg och bara vara...........

Av Mita - 8 april 2009 19:38

Ni som ska palntera buskar i er trädgård, tänk er för om ni fastnar för Berberis, har slitit i två timmar med en buske och har två kvar, från ca tre meter ska de ner till ca 1 och 20.

Det är djälvulstaggar på den, jag lovar..

Mannen tycket att jag skulle ta den elektriska maskinen men det gilar jag inte, vill känna gren för gren istället.


Av Mita - 8 april 2009 12:20

men jag fixar sådant som strykning, torka golv, dammtorka på morgonen, det är då jag har som mest energi, och när jag kommer hem efter arbetet så vill jag ägna den tiden till trädgården och hundarna.

Jag sätter ju inte igång och dammsuger, kör diskmaskin, spikar upp tavlor eller för annat oväsen så tidigt.


Av Mita - 8 april 2009 12:06

verkar vara det bästa tipset för att få blanka fönster.

Tackar för tipsen!

Hade tänkt att klara av några när jag kommer hem, hoppas bara att det slutar att regna snart.


Av Mita - 8 april 2009 06:05

härligt, klev upp vid fem och har pysslat lite, strukit kläder och torkat golv.

Skönt då är det gjort innan ledigheten börjar, ska försöka att orka med fönstren i helgen men jag tycker att det är så vansinnigt svårt att få fina blanka fönster.

Jag tvättar med vatten, lite spolarvätska och två droppar YES, det har en fönsterputsare lärt mig men inte då, det kanske beror på att glasen är gamla, vad vet jag.


Tar gärna emot tips på hur jag får blanka fönsterrutor!


Av Mita - 8 april 2009 06:04

Av Mita - 8 april 2009 06:01


 God smak behöver inte kosta mer


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards