rocotopeppers

Alla inlägg under april 2009

Av Mita - 19 april 2009 07:18

utanför är det ligger frosten på backen där solen ej hunnit visa sig, vissa av tulpanbladen ser väldigt trötta ut men en frostnatt ska de väl klara.

Jag har haft ännu en rörig natt i kroppen och varit uppe varannan timma och lyckades somna om en timme nu på morgonen.

Momma hade läst i tidningen om en kvinna som hade provat ett pulver som man ger till hundar och hästar för deras leder och hon hade blivit bättre så jag får väl åka till Kalles gårdshandel och se om de säljer MSM.

Av Mita - 19 april 2009 03:59

Det som hände med Lilleman var att han skulle in i bilen och han var inte kopplad,på en bom vid bilen satt det två ungdomar i 15 år åldern och Lilleman hoppade fram glad i hågen, då börjar de skrika och fäkta samt att en grabb som stod vid sin cykel knuffar cykeln mot Lilleman.

Då hoppar han upp mot en av tjejerna och nafsar henne i rumpan, och går sedan på killen med cykeln och tar tag i han byxor så att det blir ett märke på hans knä och byxorna går sönder.

Allt detta händer på bara några sekunder och Lilleman var ju van vid Oskar som busade ganske hårt med honom.

Vi blir polisanmälda för händelsen fast vi försöker göra upp i godo men föräldrarna till ungdomarna hade bara ett mål och det var att Lilleman

skulle .

Vi är fullt medvetna om att det är vårat fel att han inte var kopplad och det är vårt ansvar som hundägare.

Domen vi fick var koppel och munkorgstvång.

Resten är historia......................

Av Mita - 18 april 2009 20:13

jag saknar dig något så kopiöst, varför gjorde du det som tog dit liv, min älskade lilla raring.

Tänkte på dig idag när jag var vi dammen,du älskade att simma efter pinnar och jaga fåglarna.


Av Mita - 18 april 2009 18:59

efter två dyngs lanande, nu ska jag snart gå ner til Robertos och hämta en pizza som vi ska dela på, det blir en halva med gyros och den andra med parmaskinka, kronärtsskocka och pesto.

Av Mita - 18 april 2009 18:10

Har precis hällt upp ett glas kallt vitt vin och såg då kuveret med alla partier till Sametingen.

Är inte speciellt insatt men är man procentlapp så är det bara att gilla läget och ge sin röst åt rätt parti. Ska läsa varkligen ta mig tid att läsa igenom alla partiers mål så att min röst går till rätt parti.

Nu ska jag ut och sättamig en stund för att njuta av vinet och kvällssolen.

Av Mita - 18 april 2009 17:52

slår tulpanerna ut, en av de vackraste blomma jag vet


Av Mita - 18 april 2009 17:47

Fick för mig att jag skulle ge mig på plommonträdet, men insåg ganska snabbt att det får vara till hösten när frukten är klar.

Det ska ju klippas på hösten men vi sket visst i det förra året, så det får bli denna höstens projekt istället

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards