rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Energiladdare

Av Mita - 22 maj 2009 16:54

Fick rycka tag i mig själv för att ladda batterierna igen, tog med mig kineserna och åkte ner till Vicklebyskogen, tog mig en 90 minuter lång promenad genom skogen, och upp till dammen där grodynglena simmade runt för fullt, sedan tog jag vägen ner till kohagen och stötte på en halv hare och en stor näbbgädda........mitt i skogen, fattar ingenting.

Skulle fotat men stanken av de döda var helt obeskrivlig.

Kom sedan ner till kohagen som ligger nere vid vattnet och upptäckte att det låg fågelskådare vid varenda buske och träd, phu vilken tur att jag precis hade kopplat kineserna , annars hade det blivit ljud i skällan vill jag lova.

Tog sedan skogsvägen upp till "mitt" kramträd och snodde lite energi från det. Avslutade med en polkaglass vid hamnen..............

 
 
Sussi

Sussi

22 maj 2009 18:36

Fågelskådare, jägare.. Fy vad dom kan skrämmas. Jag var ute och gick med Doris när vi gick förbi en äng. Precis när jag kom fram till ett träd så ser jag att det står nån precis bakom. Doris började skälla och jag blev livrädd. Undrar om vi störde hans jaktlycka!! :-)

Ha en trevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

22 maj 2009 19:38

Åh va läckert det e med fotot på båda två på stenarna...kikar in å önskar en trevlig helg!!Kramiz

http://gammtackan.blogg.se/kickisamatorfoton

 
segsliten

segsliten

22 maj 2009 21:02

Vilka fina bilder du har här inne, jag så även de du tagit på den fantastiska minneslunden inne i skogen. Häftigt!
Vad är det för hundar du har? Jag tror aldrig jag har sett några sådana förut. Jag är ju inte direkt någon hundkännare, men jag antar att de inte tillhör någon av de vanligare arterna.
Kram ☺

Ps. Kul att du halkade in till mig, det är alltid kul med nya bekantskaper.

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
janet65

janet65

22 maj 2009 21:54

fotot på stenen var bara så underbart fin, tycker du ska sända in den till en tidning för den är heeeeeeeet underbar, trevlig helg och kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

23 maj 2009 05:56

vilka fina bilder gillar kontrasterna med dina hundar,
hoppas att du fått tillbaka energin nu och att den stannar ett tag...

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

23 maj 2009 07:40

Fantastiska bilder :) ! Och jag är sååå förälskad i vovvarna *vill ha,vill ha* :) !!!Ja att krama träd är nyttigt :) . Och ni verkar ju ha ett helt underbart ställe att promenera på!!!

Hoppas att energin flödar idag, och att du får en fin dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

23 maj 2009 11:40

Jag har alltid skojat om att vi ska skaffa en kinesisk nakenhund när vår nuvarande vovve knallar vidare (gråhund). Är hjärtinnerligt trött på att hitta hundhår överallt... t.o.m i smöret har det förekommit... *yeachhhh*. Dom är i alla fall fina, dina hundar!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Tandgnisslur

Tandgnisslur

23 maj 2009 12:20

En skog helt i min smak.

http://tandgnisslur.wordpress.com

 
foto-tomten

foto-tomten

23 maj 2009 14:17

Otroligt underbara bilder vännen... Man lever sig med i varenda bild och verkligen njuter :D

http://tomten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards