rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Mer sex åt folket

Av Mita - 23 maj 2009 14:06

Nu är jag hemkommen efter en tur inne i Kalmar, tittade lite i affärer efter en present till systersonen som tar studenten, båda hundarna skötte sig galant även fast folk skrattade, pekade och kläckte kommentarer.

En liten flicka i sittvagn pekar på kineserna och ropar högt, - mamma titta vad fina hundar, den lilla är nog en valp.

Kvinnan i 30 års åldern säger bara , -fy vilka äckliga djur och går snabbt bort från mig. Vad tänkte hennes dotter då?? Lite respekt får man ju visa sitt barn.


Nåväl jag gick bort till bilen som jag hade parkerat utanför muren vid hamnen, jag hade betalat parkeringspengar och kvittot låg väl synligt i framrutan. Börjar att köra iväg och kommer då på att jag ska kolla upp en annan smyckesaffär, kör ca 500 meter och parkerar igen, utanför murarna och fortfarande vid hamnen.

Rusade in och ögnade av utbudet innan jag begav mig tillbaka till bilen, ser då att en rar liten parkeringsvakt har dykt upp och står vid min bil.

Jag klickar upp bilen och han tittar elakt på mig och säger -är det din bil?

Ja svarar jag och säger, vad konstigt, jag trodde att jag hade betalat för trettio minuter till.

-betalat vadå, säger han med en mycket irriterande stämma

-parkeringsbiljetten såklart, svarar jag!

Då blir han ännu mer irriterad och säger att denna parkeringsplats tillhör inte Kalmar Kommun utan de bolaget han jobbar åt.

Jag kliar mig i håret och ser ut som ett frågetecken, ställer frågan hur vet man vilket parkeringsbolag som har hand om platserna?

Han hänvisar då mig till Kalmar Kommuns hemsida där det ska finnas en jättebra karta.


Ammen vad i hela friden, ska man behöva ha en Laptop med sig för att göra ett litet besök i Kalmar, eller?


Jag klarade mig dock utan böter, för denna gången, att tillägga. Avslutade med att önska honom en bra dag men fick inget svar utan endast en ryggtavla som lämnade. Varför är de alltid så sjukt sura, är det månne för lite knulla på hemmaplan eller är de så att missnöjda människor drar sig till parkeringsbolagen som magneter, vad vet väl jag ?


 
 
trollpackan

trollpackan

23 maj 2009 14:49

Eller så kanske de oftast får en massa skäll på sitt arbete, vem blir glad av det?;)

http://www.trollpackan.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 maj 2009 20:15

Nä, jag håller med Mita: mer sex till alla! ;-)

Bra att du till sist fick hjälp och info, det är faktiskt deras FRÄMSTA uppgift. Påstås det.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
widde

widde

23 maj 2009 20:28

Vackra hundar, har aldrig sett sådana små söta vovvar förut, påminner ju nästan om små hästar!!

http://widde.bloggagratis.se

 
Ingen bild

olga

23 maj 2009 20:32

Förlåt vännen om jag gjort dig orolig.Du behöver inte ha tankarna på återfall för min del.Därimot har livet känns som ett stort ? varför finns jag.Det är en fruktansvärd turbulens från sonens håll och vi står som ??? både jag och exet. Funderingar kring att han har fått kalla fötter inför bröllopet eller att firman är på väg att falla.För hur han kan gå loss så som han gjort mot mig nu utan att jag gjort något är helt otroligt.Känner att nu är det för mycket.Nu har jag varit stark länge men nu börjar jag svikta med.Men nu vet du ju hur läget är .Kram Olga

 
Magnus

Magnus

23 maj 2009 23:47

Vilken tur att det finns bra beskrivningar på deras hemsida...man undrar ju hur de tänker

http://mj.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

24 maj 2009 08:27

ja vad säga han hade fått för lite klart fall av sex-avsaknad- sen borde kalmar kommun och deras underliga andra parkeringsbolag ha en smäll.. vicket sjukt system och hur fanken ska en "turist" veta???

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

24 maj 2009 10:27

HUR FAN KAN HON SÄGA SÅ OM VOVVARNA TILL SIN DOTTER :-@ !!! Och hur fan kan man tycka att dom är ÄCKLIGA :-@ *riktigt jävla upprörd* ???!!!
Var mamman så jävla vacker själv, VA *ARG* ???!!!
Grr, men tur att du slapp parkeringsböter i alla fall. Och va synd att det inte blev nå´n utställnig :-/ . Men det kommer fler chanser :) !

Ha en härlig dag i solen :) ! Kram till dig och puss till dom underbara charmtrollen Bechamel... och vad heter den andra :) :) ?!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

24 maj 2009 19:49

Fy fan vilken mamma att säga så..Å vilket sjukt system med parkeringarna, hum!!
Många som hade behövt få sig ett skjut oftare..Finns alltför många surisar där ute..
Ha en fin söndag kväll..Kram

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
kattis

kattis

25 maj 2009 10:56

hahaha du skriver så stört skönt Mita, alltid trevligt att läsa hos dig.

Jag tror närmare bestämt att både mamman och parkeringsvakten har sextorka. Kanske de kan försöka ihop? Sex är bästa läkemedlemt mot allt, tar bort depressioner, smärta och allt möjligt ju :))) Så jag tycker vi ska sexa mera!!!

http://www.devilminds.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards