rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Vad blir det för mat

Av Mita - 4 juni 2009 19:34

Nu ska vi avnjuta stekt färsk torsk med skirat smör blandat med capris och rödbetor och till det små kokta färskpotatisar.

 
 
Tin

Tin

4 juni 2009 21:02

Det låter väldigt gott!!!

http://tins.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

4 juni 2009 22:22

Mmm... låter mycker godare än min mat. Jag längtade efter pannkakor med färska mosade jordgubbar och lätt vispad grädde. Jag gjorde pannkakorna på Solhavremjölk de blir godare då så blandade jag i ½ skopa Psyllium husk och ½ skopa av proteindrink-mixen, chokladsmak. För nyttigare pannkisar.Gjorde på 4 dl. Pannkakorna blev ju jättgoda och grädden var de inget fel på. Men jordgubbarna köpte jag i fredags före Mors dag. Normalt skulle de ha varit förstörda nu, de låg i sin fp.i kylskåpet Men icke sa nicke. Ingen var möglig tvärtom de var fasta och röda och fina. Men de var allt jag kan säga om dem. När jag hade sköljt några så skulle jag mosa dem,DET GICK INTE de var för HÅRDA.Fick skiva dem tunt. Inte smakade de nå heller. När jag kollade kartongen för att se var de kom ifrån så stod det Tyskland. Denna köpte jag inne på en affär, ute på gatan kommer gubbarna från Belgien. Jag längtar efter svenska jordgubbar, NYPLOCKADE.

Ha det gott vännen
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

4 juni 2009 22:51

Ja, jag hörde att nu kan vi äta torsk med gott samvete igen. Men jag hörde med fiskarna här i Simrishamn att det vi har hållit på med är rena löjan. (ja inte fisken löjan). Låter jättegott.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

4 juni 2009 22:55

Du lagar alltid så himla god mat! Rejäl fast lite exotisk. När ska blogglänkarna få komma och smaka;-D

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

5 juni 2009 08:28

fasiken att jag inte var krokarna..gott!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards