rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Det droppade svett från mina händer

Av Mita - 5 juni 2009 18:25

Åkte efter jobbet till ett köpcenter i Kalmar för att handla men redan på parkeringsplatsen så borde jag förstått att det skulle gå åt h-vete, väl inne så styr stegen mot mataffären, jag känner hur svetten kommer smygande i handflatorna , hjärtat börjar och bulta lite extra och fjärilarna i magen får tokfnatt........nej jag såg ingen läckerbit utan det var Mr Panic som kom smygande på mig.

Tog upp mobiltelefonen och började prata med en tyst mottagare för att inte folk skulle se mitt tillstånd.

Snabbt som attan tog jag mig ut och körde fort som f-n över bron.

Hem och tog hundarna på en skogspromenad, då kom lugnet...tack älskade natur för all styrka som du ger mig.

Stannade till i den lokala butiken istället, där var det minsann ingen folkstorm

 
 
Ulla

Ulla

5 juni 2009 19:01

Fy vad jobbigt. Tur att du har en "lagom" stor butik på hemmaplan då.
Promenad med vofsingarna i naturen måste ju bara vara härligt speciellt när vädret är ok.
Ha en fin kväll Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

5 juni 2009 19:07

Åhh vad jag känner igen mig, fyyy för stora mataffärer. Lugnast på landet :0)

http://ammis.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

5 juni 2009 19:33

Stora köpcenter är hemska, det är lätt att få *panik* där.... inte roligt!
Å fler bilder av kineserna, jag ÄLSKAR dem!!! Ha en bra helg! önskar Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 juni 2009 20:13

Jag känner igen det där, fast inte lika starkt som du än så länge. Men symptomen finns, och det är hemskt. Men varför bara ibland? Och vad beror det på? Jag försöker se ett mönster, men icke...

Tur att du har naturen. Och att du inte bor i en lägenhet utan balkong i en betongförort.

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

5 juni 2009 20:24

...ja visst e det hemskt när paniken dyker på en å man vill bara heeeem!!!...så underbart att få fly ut till naturen som ger en både krafter å ett lugn!!!...kramiz

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

synne

5 juni 2009 22:27

Vad är det som får dig att få sådan ångerst?Vet du det? Inte kul och inte bra.Kram S

 
Stort och smått

Stort och smått

5 juni 2009 22:47

Usch vad jobbigt det låter... Vad kommer det sig av? Stress? Eller kommer det bara?
Jobbigt hur som helst... Tur att du bor på underbara Öland då!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

6 juni 2009 08:52

Ångesten kom när jag var 25 år och fick en akut kollaps mitt i natten efter myckert hårt arbetande, dåligt med sömn och mat, samt lite för mycket cigg och partande.
Har gått i terapi och det har hjälpt mig oerhört mycket, men ibland som vid väldigt stora folksamlingar kommer attacken eller när jag kör över brohelvetet..
jag har lärt mig att leva med det och söker som sagt terapihjälp i naturen....

 
Ingen bild

P-nilla

6 juni 2009 23:54

Hm! Trist att det fortfarande gör sig påminnt. Men "kroppen minns" som man brukar säga. Även här hemma har vi dylika erfarenheter. När WIlle tävlade i schack med sin klass i Globen med 5000 andra femteklassaren i fjol fick han något som måste varit panikångest. Och det blossar upp då och då. I stora mataffärer, ibland på stan, på sjukhuset, i Stockholm m.m.Himla jobbigt!

 
maria

maria

7 juni 2009 13:00

Hej!
Jag ramlade in här från en annan blogg. Och började läsa litegrann och kom ner här till två underbara hundar, jättefina är dom. Vart nästan sugen på en till hund nu. Jag har just nu en mellanpudel som också är underbar.
Har mycket att göra just nu men kommer tillbaks och fortsätter att läsa här.

Ha en underbar söndag.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
Ingen bild

catrin

8 juni 2009 10:13

oj stackars krake, men vi är många o som sagt det går o leva med det men det blir inte roligare för det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards