rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Du får stanna hemma....

Av Mita - 14 juni 2009 07:59

Bechamel vill följa med till butiken men det går inte, jag vågar nämligen inte binda hundarna utanför affären.

Det vore ju en hemsk fasa att upptäcka att kineserna blivit stulna.

Sjukt att folk stjäl hundar, men så är det, och just nu kryllar det av icket Ölandsbor här. Det vankas ju jordgubbar....................


 
 
widde

widde

14 juni 2009 08:56

God morgon från ett regnit Kalix, regnet är dock efterlängtat för jorden behöver det..hög mysfaktor råder, ha en skön & solig söndag..ser att ni har kanonväder!

http://widde.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

14 juni 2009 10:16

Jag har precis samma tanke som du när det gäller hundarna. Jag har hänglås på burarna för att de ska kunna sitta i bilen medan jag handlar och ha luckan öppen. Men bara vid vår affär i byn...att man ska vara så rädd för allt och behöva tänka så...

Du får ha det gott i solen!

Kram

http://tins.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

14 juni 2009 10:48

Tack för kommentaren i min blogg - återgäldar den här :)
Ja, naturen ÄR fantastisk. Öland är så vackert - har tyvärr bara varit där två gånger. Min bästis är där just nu, i Böda.

Ha det gött - som vi säger i Göteborg.
Kommer säkert tillbaka! :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 juni 2009 10:52

Håller med dig det är för baskat tråkigt att folk inte fattar vad som är mitt och ditt.
Jordgubbar det låter gott det har vi också hemma lovade barnen att de skulle få det idag.

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

14 juni 2009 11:31

..näe, det e hemskt hur det har blivit...jag tar inte med mig Annie i bilen ens när jag handlar...läste i skk:s tidning tror jag det va att folk e sååå fräcka å går in i bilar, hus å lgh för att plocka med sig hundar...så va försiktiga med våra älsklingar!!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

14 juni 2009 11:40

Det är rent bedrövligt att det finns människor som inte kan skilja på mitt och ditt och att inte ens en hund får vara i fred./Jordgubbar älskar jag verkligen, mums säger jag bara./Tack för kommentaren. Passionsblomman ser nästan overklig ut, som ett litet konstverk. Den verkar hittills trivas hos mig då den har blommat flera gånger, ibland med mer än EN blomma samtidigt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

14 juni 2009 11:42

Stackars liten som inte får följa med... hihi!!! Ja visst är det fruktansvärt att folk stjäl hundar :-@ !!! Jag skulle inte heller våga binda en hund utanför en affär :( .

Ha en härlig dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
lena

lena

14 juni 2009 11:47

Hej Mita!
Tack för att du tittade in!ja jag håller med dig,inte vågar man lämna hundarna utanför affären i denna värld.Fin bild på din kines,det är fina hundar.
Ha det så bra och trevlig midsommar!
Kram från Lena/Alina

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

14 juni 2009 11:55

Man kan inte vara nog försiktig med sina djur vad det gäller stölder.
Ja, det var så otroligt sorgligt och eländigt med vår kanin. Som tur är har vi en till som är kvar och trivs faktiskt bra ensam. Han har nästan blommat upp för han får så mycket uppmärksamhet nu.
Åh, vad gott med färska frallor. Och så har ni sol! Här har vi spöregn - men jag tycker faktiskt det är lite mysigt, knasig som jag är. Tänker gå på en promenad i regnet fast utan vår hund, han gillar verkligen inte regn!
Ha en fin fortsättning på dagen:D
Kramis

http://varannandag.bloggagratis.se

 
M

M

14 juni 2009 13:27

Hej världens bästa Mita
Nu e det snart dax!!!!!!:D
jag har börjat blogga igen

http://www.malousantrosan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ammis

14 juni 2009 15:19

Jag skrev nog lite konstigt om min första lediga dag....men jag är nu ledig i 9 veckor över sommaren. Skönt ska det bli iaf och du, jag skiter i rynkorna jag med, tänker njuta så mkt det bara går. Fast nu är det trögt på himlen för det HAGLADE nyss, helt otroligt. Men men, snart kommer solen även hit.

Ha det gott.

kramelikramar

 
Sanna

Sanna

14 juni 2009 16:26

Nej för sjutton, bind inte hunden utanför affären och sunt resonerat. Man vet aldrig och det finns folk till allt.

Söt vovve på bilden!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catrin

15 juni 2009 10:39

ja jag skulle aldrig lämna hundarna utanför affären. När jag bodde på gärdet så stals två hundar utanför vårt lilla konsum, ofattbart hemskt, jag hade gråtit ihjäl mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards