rocotopeppers

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Mita - 16 juni 2009 22:21

När jag körde hem idag från Borgholm så stannade jag till i Algutsrum för att köpa en liter Öländska gubbar av en mycket speciell gubbe, väl hemma så sade jag till Oskar att dessa äter vi ikväll, inte röra nu............

Vad gör han och polaren då.....jo, kastar sig på hojjarna och pallar ca fyra liter gubbar i en åker en bit härifrån...........kreativa killar...


Kommer ihåg när jag var i den åldern, då pallade vi morötter ur en stackars grannes land uppe i norr................gubben blev oxtokig när han kom på oss..

Av Mita - 16 juni 2009 21:45

På tal om drottningar så såg jag lite här och var en massa kvinnor eller rättare sagt kärringar som stannat vid vägrenen för att plocka av ön's vackra blommor, varför kan man inte bara låta blommorna stå kvar för alla?


Nej då, det ska klippas och bindas och sättas i en bukett på borden hemma och visa vad vackert det kan vara, men hallåååååååååå....det finns faktiskt folk som har blomsteraffärer och säljer just det.....

Låt det vilda vara för alla....................sa surkärringen igen......

Av Mita - 16 juni 2009 21:43

Hade en skön dag i Borgholm, passade på att åka ner mot Solliden och ta en bild på statyn och ruinen.

Av Mita - 16 juni 2009 07:42


Nu drar jag till Borgholm, tittar in till er i kväll när jag kommer hem.


Ha nu en strålande dag!!!!!!!!!

Av Mita - 16 juni 2009 07:33

Hur fasiken kan producenter skriva att en burk innerhåller 150g sill och vid vägning endagst 59g, kan man luras så kan man................


Eller hur kan en stor hamkedja marknadsföra nygrillade hamburgare då de körs varma i micron......


Eller de som serverar hästfilé istället för oxfilé, ja, det finns faktiskt..... och nej, för den ovane är det inte lätt att känna skillnad.


Skottsk ringduva blir ripa på krogarna........


Och fisk, det ska vi bara inte tala om.........


Vad var det som retade upp mig såhär nu på morgonkvisten....


Av Mita - 16 juni 2009 07:32

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards