rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Varför??

Av Mita - 20 juni 2009 09:08

Sitter och tittar på nyheterna och får höra att en 21-årig kille från Linköping blivit ihjälhuggen med kniv på Gröndals camping i Köpingsvik.

Varför??!!

Hur har det gått så långt att ett liv inte är värt någonting, bara tanken att det faktiskt finns ungdomar som inte drar sig för att slå ihjäl någon gör mig livrädd.......inte konstigt att jag beter mig som värsta hönsmamman och ringer Oskar i tid och otid.


Det smärtar i själen.................


 
 
trollpackan

trollpackan

20 juni 2009 09:38

Ja, det är tragiskt och sorgligt...som dådet i Stureby också. Obegripligt.

http://trollpackan

 
Yvonne

Yvonne

20 juni 2009 10:21

Usch... Jag förstår dig... Jag har nästan slutat läsa tidningen och tv har vi ju ingen. Jag orkar inte höra om alla hemska saker som händer hela tiden. Det har ju krupit ner i åldrarna också. Det är ju det som är så vidrigt...

Tack så mycket! Ja, dom var ruskigt snabba! De flesta bilder jag tog, var svarta. Men skam den som ger sig! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

20 juni 2009 13:54

Ringde min 19-åriga son i går och önskade honom glad midsommar och frågade honom om vad de hade tänkt att göra, som sakt...... hönsmamma.. Jodå han och kompisarna var på ÖLAND !! Kompisen hade köpt en husvagn dagen innan så de skulle inviga den. Snacka om att man blev iskall när nyheterna var på tv i morse och de tog upp vad som hänt på en camping på Öland. Jag har inte en aning om VAR eller VART de är heller. Men åldern stämde tack och lov inte in på honom. Tanken går automatiskt till de anhöriga som får ett sådant fruktansvärt besked att: Ditt barn är mördat ! Lotta

http://www.baddads.se

 
Stort och smått

Stort och smått

20 juni 2009 22:40

Ja, det är fruktansvärt. Vad har gått snett? Och varför?! Är det så att ungdomar inte inser konsekvenserna av sitt handlande, är det så enkelt att de sett för mycket våld på film? Där man i princip aldrig dör av ett knivstick...

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Nilla

Nilla

21 juni 2009 09:49

För 26 år sen blev min storebror knivmördad på Midsommar, han firade den på Marstrand & han var bara 19 år!!

Mvh Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se/2008/06/20/78

 
Kvasthilda

Kvasthilda

21 juni 2009 11:49

säger också varför. Så meningslöst.

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards