rocotopeppers

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Mita - 6 juli 2009 21:34

En vacker ängel visade sig på himlen ikväll för oss................njut

Av Mita - 6 juli 2009 17:29

Eftersom vädret inte är på topp så passar dagens middag alldeles utmärkt.

Jag håller på att tillaga en köttgryta med högrev, trattisar, gul -röd -vitlök och morötter som får koka i rött vin, en buljongtärning, tomatpuré, svartvinbärsgelé och naturligtvis en chili, en liten röd stark jäkel.

Kokt färskpotatis och en sallad till det.

Av Mita - 6 juli 2009 17:25

I detta gråa väder tog vi en tur in tll Kalmar och gick på badhuset, det var invarderatav Danska ungdomar som tog eh hel del plats, gap och skrik om vartannat. Jag börjar nog att bli gammal för jag uppskatttade inte bastubesöket med en ljudnivå på 150 db.

Och på marknaden hittade jag ingenting att köpa, jo förresten ett par knallröda träskor som inte fanns i min storlek, så det blev inget med det.


Av Mita - 6 juli 2009 08:46

Idag det en stor markand här i Färjestaden,  och det har regnat hela morgonen så jag har ännu inte tagit morgonprommisen, ser på nyheterna att det ska klarna upp framåt eftermiddagen.

Hoppas bara att vi slipper regnet under marknaden, ska ner och se vad jag kan shoppa loss.

Idag har jag ju min första semesterdag och har redah haft två jobbsamtal....hmm, var ska detta sluta?

Av Mita - 6 juli 2009 08:36

Inte lätt att vara liten och kaxig =)

eller att bli utskrattad som lilla Bechamel ofta blir, tror inte hon bryr sig men hennes matte gör det =(

Av Mita - 6 juli 2009 08:25

Vi har massor med löss i körsbärsträden,

Mannen sprayar med såpavatten, så de små fina bären får växa klart

 

Myspys med lurken

 Kvällen blev skön då solen äntligen tittade fram, vi avslutade med en pizza hos Robertos............och ett glas vin i solskenet


Av Mita - 6 juli 2009 08:09

Vi började våran färd över till Fiskehamnen i Bläsinge, där köpte vi ett kilo sagoligt god rökt flundra av fiskegubbarna, ett "måste" besök om man är på ön.

Tunga moln på himlen och det blåste riktigt kallt

Här kan du sitta och äta en nyrökt flundra

I röda boden handlar man, och igår satt tre fiskare utanför och ljög ihop historier, verkligen idylliskt.


Sedan styrde vi tillbaka västerut mot Capellagården

En skön plats att vandra runt på och titta på alla fantastiska växter som finns där

Rofyllt

Vacker port till ett fantastiskt plantage

Vi köpte med oss två nya chilisorter till odlingen, Golden C och Hungarian Black.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards