rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Hundar hit och hundar dit

Av Mita - 16 juli 2009 07:59

Imorse var det lite mer aktivitet i byn, mötte tre andra hundägare på morgonpromenad, mina raringar uppförde sig väluppfostrat (nu är tungan svart och näsan lååång) men de andra hundarna huuuuuuuuuu vilka rysare, först ut var en dvärgschnauzerhane som var ute och gick med sin matte, han gav fullt utfall vid mötet och matte lyfter då upp hunden i famnen för att ha ska lugna ner sig och att vi ska kunna gå förbi, snacka om fel signaler....

Nästa möte var en man som vi mött tidigare på vår morgonrunda, han har en supermysig Dogue de Bordeauxtik och en pytte liten vit blandrashane som alltid går lös, här var det Bechamel som betedde sig som en riktig idiot, hon gjorde en maxattack mot tiken som hör och häpna backade. Bordeauxtiken väger kanske 50 kilo och Bechan 4 kilo, har hundar ingen koll överhuvudtaget??

Sista mötet var en Spaniel av något slag som hölls i kopplet av en liten pojke som satt i en sittvagn dragen av sin mamma. Även här en hund som inte gillar andra hundar, som då kastade sig ut i gatan för han hade ett så kallade flexikoppel..............my good hur tänkte mamman här?

Vad hände tror ni..............jo mamman skällde på sonen att han inte höll i kopplet ordentligt, va fan ungen var ju max tre år.

Det blev lite färska frallor med mig hem från bageriet

 
 
Ingen bild

ylle

16 juli 2009 09:15

Ja det finns många idioter till hundägare. Men man kan ju trösta sin upprördhet med att de förmodligen inte vet bättre. Värst var väl morsan med den lilla ungen som skulle hålla en ouppfostrad hund????

 
Ingen bild

ylle (igen)

16 juli 2009 09:19

Vad Du och jag verkligen verkar ha gemensamt är vår förmåga att reta upp oss på vår omgivnings bristande förmågor och uppförande... heja oss!!!!!!!!!

 
Kicki

Kicki

16 juli 2009 12:41

ja du Mita, det finns fullt av oupfostrade hundar OCH ägare, tyvärr anses ju Annie va en hund som ett flertal ägare med modell Pitbull tycker att vi ska släppa ihop våra hundar...där backar jag alltid ur, får många konstiga kommentarer om jag inte litar på henne eller om hon e farlig...brukar lite obstinat svara att jag inte litar på ägaren å dennes hund...går oftast över på andra sidan med min när de kommer, fick till svar av en kille med två Pitbull att det va bara orutinerade människor som tränade på bruks, det räckte ju att bara gå ut tillräckligt långa promenader...att dessa hundar behöver jobba med skallen ställde han sig heeelt frågande till!!...helt seriöst så har jag bara träffat på en enda som jobbar med den typen av hund och det e synd för de e otroligt arbetsvilliga å härliga i grund och botten!!!...ha det bäst!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ann

Ann

16 juli 2009 16:24

Det låter som ett dåligt hundmöte):
Ja ibland kan man undra hur människor tänker.
Kram o hej/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 juli 2009 21:00

En del människor skall inte ha hundar så är det bara. Sen tycker jag att man kan lära sin hund att kunna gå te.x i koppel och kunna möte en annan hund.
Våra hundar kan skälla men man är fort framme med vatten flaskan som har blivit mitt vapen i detta ställandet. Men de kan gå i koppel utan attackera en annan hund (tror jag) hihi. Och hur kan man säga så till en 3-åring hon skulle ha sig en tanke ställare.
Ja kan inget annat än att hålla med dig uch vilka människor det finns.
Kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

17 juli 2009 13:01

Man möter så många olika och ibland också då underliga ägare till hund.
Någonting jag blir väldigt trött på är när andra människor tror att de kan besluta själva om deras hund och min hund ska hälsa på varandra, utan o fråga mig innan om det är ok. Med kommentaren då att - de tyckker det är så roligt eller att min hund (läs deras hund) inte är farlig.
Nähä, men eftersom du inte frågat innan så fick du inte reda på att min hund har loppor eller något annat smittsamt, he he. En del är bara så korkade. Man blir såå trött.

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards