rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Pip pip

Av Mita - 16 juli 2009 08:31

Varje dag morgon och kväll är jag och pratar med den lilla fiskmåskillen som har ramlat ner från sitt bo, mamman sitter vaket och vaktar den lille, en morgon stannade

jag lite väl länge och snackade pip pip språket med honom.

Då kom väl mamman i full fart mot

Cha-Gall med näbben som vapen.

Inget hände som tur var.

Men jag tycker så synd om den lilla skrutten som sitter där alldeles ensam utan någon, han kan ju inte flyga ännu. Han har placerat sig vil Ölands trädgårdsprodukter och att han inte har blivit överkörd är ju ett mirakel.

Jag har föreslagit att vi ska adoptera honom hem till oss med förslaget blev nedröstat.................pip pip


 
 
susanne

susanne

16 juli 2009 08:51

kan förstå din familjs önskan att "inte" ha en fiskmås hemma--ler

http://supermamman.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

16 juli 2009 09:17

ÅÅÅåååååå mitt djurälskande hjärta blöder när jag läser om den lille ungen... jag har ofta en tendens att känna mer för utsatta djur än dito människor (nu skäms jag) -men jagkanintehjälpadet - är bara skapt så. För mig är djuren alltid så oskyldiga och utsatta. Snyft. Jag kan t o m rädda spindlar ur hästarnas vattenkar, fast jag egentligen INTE gillar spindlar...

http://ponnyflickornasblogg,bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

16 juli 2009 13:34

Oj, vad synd om den lilla!

http://trollpackan

 
Mofs...drabbad

Mofs...drabbad

16 juli 2009 18:46

Ojoj hm fiskmåsar är som duvor-sanitära skrikolägenheter tycker jag

http://mofs.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

16 juli 2009 21:01

Förstår dig jag hade velat det samma stakars lilla fågel. Hoppas den kommer att klara sig i fortsättningen med:)
Hoppas din kväll blir bra, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 juli 2009 23:03

Smyg ner honom i handväskan och ta fram honom på frukostbordet (eller eh..inte som pålägg då). Han är ju helt oemotståndlig!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

17 juli 2009 06:25

A-L...kanontips

Mofsan...inte lillagubbben inte

R&H....jag ska se till att ha klarar sig=)

T-P....visst är det!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards