rocotopeppers

Alla inlägg under juli 2009

Av Mita - 8 juli 2009 11:15

Kanonväder imorse och när klockan närnar sig 10 så blir det bara så mulet, jag hade önskat mig en dag på beachen men icket...

Det får bli en shoppingdag i Kalmar istället.

Av Mita - 8 juli 2009 08:52

Det var fullt ös igår på Diggiloo, eftermiddagen började med nästan två timmars ösregn sedan lagom till öppningen så klarnade det upp och himlen blev blå. Jag blev placerad i restaurangtältet och fick stå i "luckan", alltså den som beställer fram maten, vi körde nog ut över 1000 mat och vissa stunder var det KAOS.....det var roligt att komma tillbaka till sina "gamla" sysslor men samtidigt fattar jag varför jag valde att hoppa av hotell/restaurangbiten efter 30 aktiva år...

Och hur artisterna lät har jag dock ingen aning om då fokuset låg på helt annat plan, hörde delar av Tomas Pettersson och han var riktigt rolig och Arjas röst gick ju inte att undvika ens i det högsta sorlet.

Av Mita - 7 juli 2009 07:33

Solen tittar fram idag, HÄRLIGT..............nu blir det en timmas promenad med kineserna och i eftermiddag och kväll ska jag jobba på Diggiloo åt hundklubben, vilka artister..allt ifrån Arja till Brolle och Mojje, Ola och Sara, Magnus och Jessica...........jesses vet knappt inte vilka det är, men det blir dagens goda gärning, vi får in en bra slant til klubben ialla fall.

Av Mita - 6 juli 2009 21:34

En vacker ängel visade sig på himlen ikväll för oss................njut

Av Mita - 6 juli 2009 17:29

Eftersom vädret inte är på topp så passar dagens middag alldeles utmärkt.

Jag håller på att tillaga en köttgryta med högrev, trattisar, gul -röd -vitlök och morötter som får koka i rött vin, en buljongtärning, tomatpuré, svartvinbärsgelé och naturligtvis en chili, en liten röd stark jäkel.

Kokt färskpotatis och en sallad till det.

Av Mita - 6 juli 2009 17:25

I detta gråa väder tog vi en tur in tll Kalmar och gick på badhuset, det var invarderatav Danska ungdomar som tog eh hel del plats, gap och skrik om vartannat. Jag börjar nog att bli gammal för jag uppskatttade inte bastubesöket med en ljudnivå på 150 db.

Och på marknaden hittade jag ingenting att köpa, jo förresten ett par knallröda träskor som inte fanns i min storlek, så det blev inget med det.


Av Mita - 6 juli 2009 08:46

Idag det en stor markand här i Färjestaden,  och det har regnat hela morgonen så jag har ännu inte tagit morgonprommisen, ser på nyheterna att det ska klarna upp framåt eftermiddagen.

Hoppas bara att vi slipper regnet under marknaden, ska ner och se vad jag kan shoppa loss.

Idag har jag ju min första semesterdag och har redah haft två jobbsamtal....hmm, var ska detta sluta?

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards