rocotopeppers

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Mita - 19 september 2009 21:32

har lyssnat klart på en bra bok av Katerina Janouch,


 Cecilia Lund älskar sitt jobb på sjukhuset där hon befinner sig mitt i livets mest dramatiska ögonblick, födelse och död. Privat tuffar det på, med fyra barn och äkta maken John som är fotograf. Romantiken överskuggas av vardagens plikter. Men det välkända är trygghet. Och så som det alltid varit, ska det alltid förbli - eller?

En oväntad händelse slår plötsligt sönder deras tillvaro. Det ringer på familjens dörr och där ute i vinterkylan står en främmande ung man, Simon. Han hävdar att John är hans far och han själv frukten av en passionerad tonårsförbindelse. Just då förbereder John en längre utlandsresa. Cecilia står med ens ensam och konfronteras med den hemlighetsfulle Simon, samtidigt som sprickorna i hennes och Johns relation blir allt djupare. Runt familjen vävs ett nät av oförklarliga händelser och svek. Det är inte helt lätt att avgöra vem som är bedragen - och vem som bedrar.


Lyssna och begrunda................

Av Mita - 19 september 2009 18:48

Det står om denna kvinna i bloggar, på löpet, i veckopressen och ta mig fan på nyheterna, vem är hon som har skapat sådan uppståndelse i media.

Är det för hennes uttalande om att ge mannen en avsugning varje morgon eller vad är det som får hela Sverige att tala om denna kvinna........Anna Anka.

Räcker det med att suga kuk för att bli så omtalad, eller??

Av Mita - 19 september 2009 14:20

Efter två timmars prommenad i skogen och vid vattnet så kom jag hem med ett fång trattisar, det är strålande väder ute och vi passade på att gå ut till småkobbar som ligger i sundet

  

Tyvärr så var det alldeles för mycket fågelskådare där och jag hade inget koppel till kinesen och

då var vårat besök inte så uppskattat, fick en blick av en skådare att den kunnat döda

  

Så vi styrde kosan tillbaka till Vicklebyskogen

  

Lurken posar

  

Av Mita - 19 september 2009 09:10

Stålande sol, vindstilla, ledig................kan det bli bättre


Idag blir det en riktigt långpromenad i Vicklebyskogen med Cha-Gall och svampkorgen, jag plockar bara svamp på Öland numera eftersom jag har ett lokalsinne som inte riktigt passar sig i Smålandsskogarna.


Gräsmattan behöver också klippas men det ska jag leja ut till tonåringen för en hundring, nu ska jag fixa frulle och sedan blir det ett besök hos mina snälla vättar!!!

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards