rocotopeppers

Alla inlägg under september 2009

Av Mita - 8 september 2009 05:35

Vad fint det blivit på bloggen Förvånad

Och jag som skulle ut på morgonprommis, men det är ju kolsvart ute så jag kan likväk surfa runt här en liten stund.

Jag fattar inte när han det bli så här mörkt på morgonen??!!

Av Mita - 7 september 2009 20:22

blev väldigt god och smakrik, värt att prova!

Av Mita - 7 september 2009 18:02

Dagens middag var ett tag sedan jag skrev om, och idag kom lergrytan till användning igen.

Bottna med delar av 5 morötter, 10 hela vitlöksklyftor, två gula lökar i klyftor, 3 chilifrukter av valfri styrka, lägg på en rejäl bit fläskkarré och krydda med salt, nymalen svartpepper, lite rivet apelsinskal och ringla sedan över med lite mörk sirap, låt stå i ugnen i 175g i en timma, lägg sedan ner delade råa potatisar och låt stå ytterligare i en timma, red skyn som blir av köttet och grönsakerna och servera med smörstekta kantareller.

Om det blir gott har jag ingen aning om då jag är inne på ankt två, men det doftar super....

Av Mita - 7 september 2009 17:51

Varför är det alltid män i 40-60 års åldern i Audi som inte har lärt sig reglerna vid bilkörning, imorse låg jag i mittenfilen på bron då jag tycker att det är lite läskigt att ligga så nära räcket, jag körde inte i 50 utan i 110 och vips så var det en Audi bakom mig som nosade och blinkade med lyserna om att han ville komma förbi, grinig som jag är så tvärbromsade jag istället så att även han fick stå på bromsen, tror ni att ha fattade piken?

Icket det blev en omkörning på högersidan i stället och han blängde på mig som bara den.

Även på hemresan idag så var det en Audiägare som körde snabbt om på vänster sida fast att det var lång kö pga broarbetet sedan tryckte han in sig längst fram. TITTA HÄR KOMMER JAG, lyste det om fanstyget

Så gör man väl inte, eller???

Imorgon ska jag förekomma och jag ska köra mitt emellan de båda körfälten så att ingen kan tränga sig före, töntigt?! Japp, och det står jag för.....

Av Mita - 7 september 2009 07:00

Känner mig inte så motiverad just nu men det kanske beror på att hösten är i antågande, i går var det en riktig slappardag med filmvisning.

Vi tog dock en tur ut till skogen och fyllde på kantarellförrådet lite grann, Cha-Gall passade på att jaga rådjur och var borta ett bra tag, när han sedan kom tillbaka då var väl den lilla på rymmen.

Efter mycket letande så lämnade vi skogen med båda hundarna i behåll, att Bechamel ska vara så kavat, hon skulle ju åka på dyngstryk om hon mötte en hare.....

Av Mita - 6 september 2009 15:56

Först ut i ringen var Cha-Gall och 10 andra hanar i öppen klass

Domare var Kenneth Edh och hans bedömning av Cha-Gall blev

Typ, storlek och helhetsintryck: Mycket God, Kv:2

Ganska stor, maskulint huvud , aningen bred skalle, fina öron, bra nosparti, bra ögon, bra hals, ryggen något välvd över länden, brant kors, bra stomme och bröstkorg, raka vinklar fram, typiska tassar, fin slät hud, i rörelsen något kort och underställd bak, behöver mer bordsträning.


Vi lämnade ringen med ett blått band och lite förvånad över kritiken, men han skötte sig inte i ringen, gick som en dåre med nosen i backen hela tiden, ville inte ställa upp sig, så det är okej, men detta var hans sista utställning på bra länge, han tycker inte att det är kul och är ingen show hund, så det så!!!


Sedan var det den lilla och hennes första "riktiga" utställning

Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt,Kv:1 Kk:4 och HP

Det var 9 unghundstikar på plats

Fin storlek, bra proportioner, feminint huvud, mycket fina öron, mörka ögon, bra hals och rygglinje, något fallande kors, kropp med bra volym och passande benstomme, goda vinklar, mycket ursprunglig behåring vilket är typiskt, slät och smidig hud, rör sig bra fram och utmärkt från sidan.


Jag blev så glad och stolt över den lilla räkan så att det nästan kom en tår, min lilla prinsessa skötte sig galant i ringen och jag som hade tvivlat så.....


Av Mita - 5 september 2009 08:08

det är strålande väder ute.................och den lilla har börjat att löpa nu på morgonen, suck.......

Av Mita - 5 september 2009 08:04

nu drar vi till Böda och ställer hund för Kenneth Edh.................

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards