rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Nu åker vi och jobbar.......

Av Mita - 19 oktober 2009 06:16

Kan man få dra gosa ner sig i soffan med täcket och titta på film och käka popcorn idag?


Japp det kan man om arbetsmoralen tryter och det gör den då inte för mig, har faktiskt aldrig stannat hemma från jobbet om jag verkligen inte varit sjuk, jag har heller aldrig "vabbat" som det så fint heter. Jag har jobbat med så mycket olika människor och tycker faktist att arbetsmoralen är väldigt hög ute i vårt samhälle, sedan att det finns de som myglar både med det ena och andra kommer ju alltid att finnas.

Tyvärr så är det ganska vanligt inom hundvärlden att man är sjuk/förtidspensionär med diverse krämpor att man inte ens kan ta ett telefonjobb, men att föda upp stora hundar, slita med rastgårdar, bära tonvis med hundmat, köra bil till långväga utställningar för att meritera sina vovvar, men att göra ett hederligt arbete och betala skatt, det går inte för då sätter smärtan in...........det är moral det!

 
 
Ingen bild

kattis

19 oktober 2009 07:33

jooo där sätte du hammarn mitt i spik, tror många av dessa tyvärr lider av någon psykisk åkomma också... eller så har de väldigt tråkigt på dagarna i och med att de hinner ringa runt och snacka massa skit, fast de inte ens orkar ta en jobb som växeltelefonnissa...

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 oktober 2009 09:30

Jag håller inte med dig riktigt eftersom jag har en vän som är sjukpensionär och hon är verkligen dålig.
Men det som håller henne i liv är just hennes hundar. Men hon får ju hjälp av hennes man och söner. Så ibland så ska man nog inte alltid döma så fort utan det finns folk som är sjuka. Och jag tycker inte det är fel att man hittar något som får en att vara lite mer levande. Bara för det finns någon så är det inte alla. tycker det är viktigt att man säger det.
Det finns många som myglar runt i vår av länga land tyvärr.

ha en skön dag och va rädd om dig, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skånepågen

19 oktober 2009 17:10

Hoppla, här pratas moral.
Hundmänniskorna har jag ingen erfarenhet av, trodde uppfödning av en eller flera raser var en bisyssla eller hobby, så mycket vet jag. Hundpensionat däremot undrar jag om ägaren till denna kan ha ett jobb till ? Verkar lite svårt, tror jag.
Men det övriga, moral,fusket, kalla det vad du vill. Jag tror det fuskas lite här och var, tyvärr. Det jag sett med egna ögon, vård av sjukt barn. Ingen borde bli glad av att fuska med våra trygghetssystem. Det borde beivras. Det räcker inte att bara betala tillbaka om man kommer på. Böter skall det vara. Förstöra för andra? Men det jag brukar skriva mycket om i min blogg, solidaritet, den är tyvärr försvunnen eller ganska långt borta i alla fall.

 
Ingen bild

Mita

19 oktober 2009 17:51

Kattis, visst är det så och jag vet precis vilka du syftar på, tragiskt...

R&H, Självklart finns det folk som är sjuka på riktigt, jag drar absolut inte all över en kam, men i min bekantskapskrets så kan jag hitta ett flertal "bluffare" som hellre lägger all sin tid på hundarna än att utföra ett hederligt arbete fast att de orkar och kan. Och var har jag sagt att man inte får hitta på något, då misstolkar du mig nog.
Jag har en mor som är sjukpensionär och hon har ändå massor med järn i elden, jobbar ideellt åt båda Röda Korset och Statsmissonen ett par dagar i vecka.
Kram!

Skånepågen, visst är en småskalig hunduppfödning en bisyssla, men att inte orka arbete och samtidigt ha ork att föda upp stora hundar är väldigt märkligt då det är väldigt slitsamt, om man nu har hundhållningen på rätt sätt.
Och det med böter ang fusket stöttar jag dig till 100%

 
Ulla

Ulla

19 oktober 2009 18:44

Det där med hundar o fusk kan jag inte uttala mig om men att det fuskas en hel del på olika sätt det kan jag hålla med om.
Synd att det drabbar dem som är ärliga. Man kan ju undra hur länge det kan hålla på innan det bli nån ändring.
Kramen

http://Ladyinblue

 
Ingen bild

kattis

20 oktober 2009 08:14

Visst är det massor med människor som verkligen är sjuka men Mita menade nog just dessa som faktiskt på egen väg tar han om massa hundar, stro tung typ, ogifta, ingen familj som hjälper till ect men de kan minsann bära stora galler till hundgårdar, slänga upp en säck hundmat på 25 kg på ryggen, ranta runt på utställningar osv osv. dessa lata typer borde ju kunna ta en jobb av enklare art.

Sen är det många sjukpensionärer som har stor hjälp och nytta med sina hundar, finns väll inget bättre sällskap än en hund när man är sjuk ;))))

 
Ingen bild

Mita

20 oktober 2009 17:58

Ulla, ja du den som lever får se

Kattis, precis så menade jag, tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards