rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Ni får bestämma, ska jag bli skimmad?

Av Mita - 20 oktober 2009 06:25

Igår var jag på Forex för att växla pengar till Egyptenresan, tänkte att jag växlar bara tvåtusen så att vi har pengar när vi komer ner och sedan kan man ju använda uttagsautomater.


Detta sa jag även till växlingsdamen på Forex, då slår hon ut armarna och öch säger, nej, nej, nej du kan väl inte använda automater, det är sååååååååå mycket skimming i just Egypten.

Och vad händer då? Tror ni att jag växlar några pengar?


Nix, blir skitosäker på hur jag sak göra, ska jag bli skimmad i Egypten på surt sparade pengar eller ska jag låta madam Forex får sin provision, eller ska jag kanske gå till en "vanlig" bank och växla.

Vilka bekymmer jag drar på mig såhär på morgonen, men ni beresta läsare, hjälp till nu för bövelen!

Jag tror att detta kallas resfeber.......

 
 
PearlDream

PearlDream

20 oktober 2009 06:51

Hej!
När jag åkte till London och mina kontanter tog slut använde jag mig av automaterna, min uppfattning var att det inte var dyrare att hämta ut via automat som att växla innan man åker.
Vet iofs inte hur det är i Egypten..

Lycka till!

http://pearldream.bloggplatsen.se

 
Malou

Malou

20 oktober 2009 07:07

Godmorogn gumman!!!

Växla hemma tycker jag låter bäst!!
Höres sen


Kram...

http://hacker.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AB

20 oktober 2009 07:47

forex såklart, skall själv snart växla dära.Ha en trevlig resa.
Glöm ej passen, kostar skortan med provisoriska pass.

 
Ingen bild

kattis

20 oktober 2009 08:09

gå till vanliga banken gumman ;)))) kul att ut och resa, håller på att sparar för mina utflyckter näsa år men vet inte hur jag ska få ihop det... spaninen x 2 blir bjuden på resorna dit men kostar ju att leva, holland.. och danmark.

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

20 oktober 2009 10:28

Det är inte lätt vad man gör rätt eller fel.
Men jag tycker du ska göra det som känns mer rätt för dig.
Tyvärr så har jag hört att det är många som har råkat ila ut när de har använd automaterna utom lands. Vilket jag tycker är super tråkigt.
du ska kolla upp där du får ut mest för det är ju du som skall ha bonus;)

Ha nu en skön dag, stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

20 oktober 2009 10:40

Hej Mita!!
Kan tyvärr inte hjälpa dig i ditt dilemma då jag aldrig varit ute på flygande fot, men kikar in å lämnar ett litet avtryck iaf...kramiz å hoppas du slipper en massa huvudbry över detta!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Vivi

Vivi

20 oktober 2009 16:03

*trillar in*
Aha...tips:

1)Ta me kontanter men inte jätte mycket...2000 låter rätt rimligt beroende på hur mycket du tänkt att spendera.
2) Bestäm att ta ut EN max TVÅ gånger på en automat, du kan ju välja en automat vid en bank, de brukar vara säkrare. (ibland kan man plocka ut pengar på kortet på hotellet också)
3) Se till att ha ett konto kort med begränsat med pengar på ... så blir man inte av med allt.
4) Dessutom (även om man egentligen inte får göra detta enligt bankerna) ha ngn på hemma plan som kan ha tillgång till ditt konto tex via digipass eller ngt, ngn som kan föra över extra pengar om det behövs!

Hoppas du hittade ngt användbart
/berest & fd bankanställd

http://www.missvivis.se

 
Ulla

Ulla

20 oktober 2009 17:14

Hej Mita, Har ingen erfarenhet av Egypten men när jag åker till England och Irland så använder jag automaterna, fast de tar ju en avgift varje gång jag använder dem. Därför betalar jag i butiken med kortet i stället om jag ska handla lite kläder då tar de ingen avgift.
Vet inte om Du blev nå klokare av detta då det inte är samma land men hoppas att det löser sig till det bästa för Er.
Kramiz / Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

20 oktober 2009 17:53

Tack snälla ni för alla tips, det blev Forex idag!!!

 
MissC

MissC

20 oktober 2009 22:54

Har aldrig varit där.. Men hört att det händer en hel del där. Så gå aldrig själv å ta ut pengar då.
När åker ni/du??
Ha det så gott! :)

http://misscsus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards