rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Skrik och panik

Av Mita - 22 oktober 2009 07:52

blev det inte igår då jag upptäckte till min fasa att det trådlösa nätverket inte fungerade, en hel kväll utan dator och utan bloggande, fan jag fick ju nästan abstinens, och när jag imorse fick bryta min morgonrutin utan dator då var jag inte att leka med kan jag lovaGlad.

Tänkte då att om jag rappar på lite så kan jag sitta vid datorn på jobbet innan jag börjar, kastar mig i bilen och drar över bron i en liten för snabb hastighet, ligger i vänsterfilen då en jsvart Defender  plötsligt dyker upp och nosar mig därbak, han/hon blinkar flitigt med lyserna för att jag ska flytta på mig, lite svårt att flytta på sig när det är tjockt med bilar i högerfilen och jag är ju som sagt på en bro, jag gasar då på och ligger i 110 då han/hon fortfarande blinkar som en galning.

Då jäklar blir jag förbannad och stampar häftigt på bromsen så att jeepföraren fick sig ett uppvaknande, hoppas att personen drack kaffe eller fick en flottig macka upptryckt i fejjan.

Tjurig som jag är så släppte jag inte förbi jeepen utan lät bilen sakta köra bakom mig med ett bra avstånd, personen i jeepen var nog lika förbaskad på mig som jag på honom/henne. När bilen till slut svänger av ner mot E22 så får jag till min glädje se att det är en företags bil så den blir lätt att spåra, jag hade i och för sig redan tagit regnummret som jag sms:at in till Bilregistret men eftersom det var en leasingbil så gick den inte att spåra den vägen. Hoppas att personen kör Vilse i Småland. Flört

 

Jäklar nu bloggar jag på arbetstid.....

 
 
Kommandoran

Kommandoran

22 oktober 2009 09:23

Det där är en redigt bra start på morgonen! Jävar i min låda vad alert man blir när man blir så där retlig, heja dig! Desstutom vet man att da´n bara kan bli bättre...:)

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

22 oktober 2009 09:47

Tack takc, jag gillar den en massa, men det var som sagt lite dålig kvalisort på den så jag vet inte om jag egentligen kan rekommendera den :( Tur man har en duktig tapetserare=pappa!

Ahhh 110 på Ölandsbron..är du galen...eller rättare sagt killen/tjejen bakom dig MÅSTE varit galen, inser inte sådana personer vilka olyckor de kan ställa till med bara för att de är stressade!!

http://www.missvivis.se

 
Kicki

Kicki

22 oktober 2009 10:16

Haha...känner igen mig i det du skriver...när bilar ligger å trycker i arslet på bilen brukar jag trycka till på bromsen...sen när de väl kommer förbi så brukar jag ofta få ett finger i rutan!!=P...förstår inte vad de menar med det?!?*L*

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Mita

22 oktober 2009 14:21

Kommandoran, nog vaknade jag till alltid men det vete sjutton om dagen blivit bättre..

Vivi, om jag är galen, japp det kan du slå dig i backan på, i alla fall fartgalen..

Kicki, detta eviga fingrar som fladdrar förbi, kan inte heller förstå varför...

 
pillan

pillan

22 oktober 2009 16:53

ja ibland blir det inte som man tänkt sej , men det gick ju bra ändå !!

http://www.pillans.se/wp

 
ylle

ylle

23 oktober 2009 08:02

Ja jädrar anamma vad en del folk har brådis... hur ofta önskar jag inte att vore en trafikpolis som fick sätta på blåljuset och vinka in dårarna.. he he och TA KORTET IFRÅN DEM

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 oktober 2009 13:40

HAHAHAA, bra gjort mot dumjeepen! Och fy bubblan för ändrade morgonrutiner och icke-fungerande internet!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards