rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

En skön eftermiddag

Av Mita - 22 oktober 2009 18:00

Efter en snabbis i skogen med bajspåsen i högsta hugg så blev det ett gäng med trattisar i alla fall, vi mötte även på en häst med ryttare

som var rädd för Kineserna, och vem är väl inte det, dessa skräckinjagande monster...

  

Stannande till nere vid hamnen och satt en stund och tittade på vattnet och dess rogivande lugn.

  

Och nu ska jag börja förbereda för middagen, Mannen kommer inte hem förrän efter

åtta så det blir till att äta lite senare idag.

Det blir stekt karré som får ligga och brässera länge i buljong, rödvin, färsk chili,

trattisar, morötter, lök, Worschestersås, ljus soya och lite sötade björnbär.

Till det kokt potatis och sallad, tror jag ska festa till de med ett glas vin också.

 
 
Malou

Malou

22 oktober 2009 19:23

Kåter gott... ses snart!!!

http://hacker.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

22 oktober 2009 20:26

(Men Malou ! Vad skriver du ? ) ;o)

Mysiga bilder... Vart Pizza och hockey här idag :)

Sv: Ja du jag tror hon hette Malin och ville tydligen vara anonym. *suck*

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

22 oktober 2009 21:05

Malou, inte blir du väl kåt av karre?

 
Nettis

Nettis

22 oktober 2009 21:40

Ja marsvinen och kaninerna såg verkligen jätte lyckliga ut :) !

Åh vilka fina bilder :) . Och vilka jätte tuffa jackor kineserna har :) ! Haha, hästen blev nog inte rädd för dom, utan för deras fina kläder ;) hihi! Det är ju inte så ofta dom möter vackra vovvar med fräcka kläder heller, haha ;D !

Du, är du utbildad kock eller??? Jag frågade det en gång tidigare, men fick inget svar ;) . Fast du behöver ju självklart inte svara om du inte vill, hihi ;) !
Kramis till dig och dina små ♥

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 oktober 2009 22:02

Förstår om hästen blev rädd.
Super fin bild på dina hundar riktigt snygga hundar:)
Och bilden över havet vad ro fyllt.

Maten låter super god:)

Ha det så gott och sov gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Malou

Malou

22 oktober 2009 22:18

Men herre guuud nu skäms jag!!! Ska ju va låter.... Blev nog en färg glad drink för mycke =)

http://hacker.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

23 oktober 2009 06:32

Nettis, tror åxå att hästen blev rädd för kläderna =)
Nej jag är inte utbildad kock men är uppväxt i en restaurangfamilj och har ett stort intrese för mat och dryck

 
Yvonne K

Yvonne K

23 oktober 2009 11:16

Vilka underbara bilder!!!!

Och vilken middag sen, du verkar helt otrolig på mat, otroligt duktig alltså ;D

Ha en riktigt bra helg.
Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 oktober 2009 13:41

Oj, vad läskiga! Vågar knappt titta! ;-) Bedårande söta är nog den sanna beskrivningen! :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

23 oktober 2009 16:26

Vad fina dom är i sina jackor...
Gudars så fina och ståtliga dom ser ut.
Ha en bra Fredag!

=)

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards