rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Vem har tagit mitt minne

Av Mita - 9 november 2009 06:38

Vi satt igår och talade om en sak som jag verkligen ångrar, och det är att jag inte skrev dagbok under alla mina år i restaurang ovch hotellbranschen. Mannen tyckte då att jag skulle rada upp alla arbetsställen och kollegor och därifrån dra mig till minnes om de olika anekdoter som flutit förbi. Jag kommer ihåg alla restauranger (har väl ett CV) men jag minns inte namnen på personer jag arbetat med, skitläskigt. Ansikterna ser jag framför mig men namnen vill inte komma, jag kommer inte ihåg mina klasskamrater heller för den delen, några men dock inte alla.

Tror att detta beror på att jag flyttat runt som en liten tattare i alla år, säsongsarbetat mellan Storlien och Gotland.

Men jag ska verkligen sätta mig ner och försöka minnas, eller finns det kanske komihåg tabletter att köpa på svarta marknaden?

Och till råga på det så har jag en sablar mensverk............vill bara Skrikandes

 
 
Kicki

Kicki

9 november 2009 07:02

Hej Mita!!!
Ja du det här med minnet det e ju en historia för sig...jag har väl minne som en fiskpinne ungefär!! =P....ibland kan jag ha pratat i telefon å när jag lagt på kommer jag inte ihåg vem jag pratat med...det e frustrerande om nått... hoppa din vecka blir bra!!...har bara 2 v kvar på rehaben, det har gått alldeles för fort, känns lite sorgligt att sluta för trots att värken blivit värre så e vi ett sånt härligt gäng!!/kramiz

http://gammtackan.blogg.se

 
susanne

susanne

9 november 2009 07:39

hej hopp samma för mig.. hmmmmmmm
minnet vill inte eller så?
ett ex antal år sedan var jag i barna staden.. var ute på krogen där.. en kille kom fram å pratade å pratade å pratade tydligen kännde jag han...INGET minne... grymt pinsamt för han kände mig!!
och ska jag minnas mäniskor jag arbetat med.. eller skola.... hmmmmmmmmm inte mycket där....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
ylle

ylle

9 november 2009 08:14

Ja här hos mig finns det då inte!!!!! *fniss*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snokas me matte

9 november 2009 09:33

mensvärk är så oooonödig uppfinning!!
kan ju glädja dig att jag heller inte minns namn längre tillbaks i tiden, vi kan kanske glädja oss med att vi fyllt huvudet med nåt intressantare nu?!

 
Gitte

Gitte

9 november 2009 10:08

Ta´t lugnt. Det är inte Alzheimers utan bara ett helt vanligt förekommande fenomen. Ju äldre vi blir desto fler personer har vi att minnas. Det är inte dåligt minne utan bara mängden som spökar. Dessutom har du tydligen ett starkare visuellt minne, du minns hur de ser ut. För att komma ihåg namn måste man verkligen bearbeta namnet så man får många krokar att hänga upp det på, bara då platsar det i hårddisken som kallas långtidsminnet.
Vad fin din bloggplats är. Var ett tag sen jag tittade in här. :)

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

9 november 2009 11:12

Äh, man minns det man minns... (det man måste, höll jag på att skriva, men det stämmer inte..) du har säkert en massa annat viktigt som fyller ditt minne!
Men om du skriver ner ställena du jobbat på, kanske det andra kommer efter ett tag..?
Själv minns jag nästan alla mina kompisars telefonnummer. Från förr i tiden alltså. Otroligt dumt att ha det i minnet...

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

9 november 2009 16:30

Kicki, minne som en fiskpinne, du e rolig du =)

Susanne, känner igen mig i det med ,oerhört pinsamt men det är bara att prata på och se glad ut

Ylle, har du letat ordentligt?

Catrin, mycket intressantare, ljuva minnen=)

Gitte, bra info och tack för att du gillar bloggen

SoS, imponerande, själv får jag titta på mitt visitkort för att komma ihåg mitt mobilnummer

 
trollpackan

trollpackan

9 november 2009 22:06

Nja...så kan det ju vara ändå*skratt* Kommer inte ihåg alla namn jag heller...hmm...i mitt fall kanske det är åldern*funderar*

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
stina

stina

10 november 2009 17:41

Jag känner igen det där, har glömt bort massa namn under årens gång och det känns jättemärkligt och frustrerande på samma gång.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards