rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 5 november 2009 18:45


Det blir tandoorikyckling och en het grönsaksröra med chili, koriander, kanel, spiskummin, ingefära, lime, cocos och fejksaffransris

Av Mita - 5 november 2009 18:08

Jag har blivit fetlurad av en mycket duktig säljare i Egypten, sista kvällen så gick vi på den lokala stora marknaden för att shoppa med oss lite hem. Glad i hågen så fastnade jag i en kryddbutik med alla dess världens kryddor och det slog mig då att saffran har ju blivit så väldigt dyrt hemma och visade mitt intresse mot det gula guldet, saffranet fanns i olika färger och modeller och jag smakade och doftade mig fram till det bästa....haha trodde jag ja!!!!

Vi prutade hejvilt och hade det riktigt trevligt i butiken, men nu när jag ska koka saffransris och öppnar påsen så vettefan vad jag fått, doften av saffran är som bortblåst och smaken stannade nog kvar i Egypten...

Och vad jag sedan betalade ska vi definitivt inte prata om..............undra om färgen stannar kvar??

  

Hoppas i alla fall att min pengar kom till någon nytta för den trevliga försäljaren Förvånad

Av Mita - 5 november 2009 05:43

väldigt vad blått det var på bloggen Cool 


Det var kul att komma tillbaka till jobbet efter ledigheten, massor av mail, högar med papper och snälla chefen överraskade mig med att köra ett 160 minuters långt utvecklingssamtal med två timmars förbehåll Förvånad

Det gick alldeles strålande bra........gillar kollegor med högt till tak.




Av Mita - 5 november 2009 05:25

Här är en bild tagen från båten när vi var ute på dyk och snorkeltur, det var ett fantastiskt vatten därnere, kan absolut jämnföra det med Thailand, vill man bara åka ner för en veckas värme med sol och bad så kan jag definitivt rekommendera Hurgadha 

  

Oskar ska göra sitt första riktiga dyk med tuber

  

En vacker fiskebåt gled förbi i att stillhet..

  

Vattnet var verkligen klarblått..

  

Dykcentret som vi anlitade för våra turer, kolla in husets blåa färg mot himlen, look a like=)

  

Av Mita - 4 november 2009 06:20

Efter åtta fantastiska dagar i Hurughada, vi bodde på Shedwan Golden Beach i "gamla" delen. Jag har solat, prutat, badat, snorklat,  ÄTIT MASSOR AV HÄRLIG MAT, varit på lokala marknader, prutat, retat mig på tyskar, klappat katter, prutat, druckit Sakkara och lokal whiskey, prövat Internet =), besökt massor av toaletter, prutat, lyssnat på bönen, rökt vattenpipa, shoppat loss på apoteket utan att pruta, lyssnat på Egyptisk musik, sett havet och dess vackra fiskar, besökt musikaffärer,-där mannen prutat, åkt taxi med livet som insats, sett eldshower, smygfotat en kamel,  prutat, slitit skosulor, och mått vansinnigt gott........vi har haft det kaonobra utan några sjukdomar eller andra tråkigheter...

Bilden är tagen första kvällen när vi kom ner..

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards