rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 28 november 2009 20:22

Jag lider med stackaren i Robinson där magen pajjat, levde på Sri Lanka med mamma och pappa för 27 år sedan och hade samma problem..

Max tre minuter till närmaste hål, det sa bara pang och sedan rann det rätt igenom en, inte så läcker att bajja på sig i 40 graders värme, så tack du som uppfann toaletten, den är guld värd

Av Mita - 28 november 2009 19:25

Maten nedan föll oss inte i smaken, gillade råvarorna men något gick fel, så om det är någon därute som blir inspirerad av mitt matlagande, snälla skippa denna rätt, den sög fett som man numera säger........

Av Mita - 28 november 2009 18:29

Wokade laxkuber som har legat i en marinad av chili, ingefära, vitlök, soya och lime. Det blandas sedan med sockerärter och bambuskott samt en skysås av soya, sweet chili, akacihonung, färsk chili och tamadrind. Breda äggnudlar, djupa skålar och pinnar är ett måste till denna rätt...

Av Mita - 28 november 2009 18:19

Idag har det varit en riktig utedag så länge som solen var uppe, vi har haft ett strålande väder, det är nästan så att jag fick vårkänslor.

Kollade runt lite på http://www.webbkameror.se när jag var inne och lunchade och såg att det inte har varit sol i så många delar av Sverige.

Jag har jobbat med komposten (den är gigantisk) och farit runt med sekatören i högsta hugg, varit på en underbar skogspromenad med en kamera i fickan utan batteri!!!!


Två julstjärnor har kommit upp, en i Oskars rum och en hängandes mitt i huset och en stake i fönstret, thats it, inget mera pynt här inte förrän dagen innan julafton.



Av Mita - 28 november 2009 09:06

DN är avklarad och frukosten likaså, har druckit ett sagolikt gott kaffe med mortlade kardemummakärnor, en liten bit kanel och varm mjölk


Nu ska jag ut i trädgården för att försöka få lite fason på komposthögen

Det ser ut att bli ett underbart väder idag, klarblå himmel och solen är på väg att titta fram.

Av Mita - 28 november 2009 05:35

Men vad skönt det vore att få somna om men icke, John Blund har checkat ut.

Då blir det till att koka björnbärssylt istället.....mums!


Hoppsan, nu kom DN....


Tjingeling!

Av Mita - 27 november 2009 16:52

Tävling hos www.denlillaboden.se

Vinn ett par vita änglaörhängen

Av Mita - 27 november 2009 15:51

Jag får önska er alla en njutningsfull fredagskväll!

  

Nu ska jag i alla fall sätta igång och laga kvällens middag, ingen snabbmat här inte , det ska bli en älgryta (på Kirunaälg) med dagens plockade kantareller, som får sjuda i rödvin, lök, lagerblad, morötter, tomatpuré och en röd liten chilifrukt.

Grytan äter vi med Ölandspotatis och en grönsallad.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards