rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 27 november 2009 15:48

Det händer i trädgården.........

 

Rosorna slår fortfarande ut

Nya blad tittar fram

Och vårlöken tränger sig sakta upp ur jorden       

Av Mita - 27 november 2009 06:04

Morgonen börjar bra, vaknade 05.00 och känner mig ovanligt pigg, har hunnit med att sätta på en tvättmaskin, gjort min lunchlåda, strukit dagens kläder, plockat fram älgkött till kvällens gryta, hämtat DN i brevlådan och hunnit

Vad fan är det frågan om med sjukvården, och idag riktar jag min ilska direkt till LSK, hur i hela friden har man mage att skicka hem en liten pojke flera gånger och ifrågasätta mammans oro samt ljuga om att influensaprov tagits och att det visats negativt.


Har farbror doktor blivit GOD HIMSELF eller?

Att ta modet att besöka en läkare och sedan bli misstrodd är riktigt förnedrande.

Jag hoppas att Socialstyrelsen tar Lex Maria-anmälan på riktigt allvar och ger de inblandade en riktig bränna........


Nu går jag och tar en dusch och ska sedan i och besiktiga bilen, kom på det att jag får körförbud den 1 december, så jag hoppas att det går bra.

Av Mita - 26 november 2009 18:20

Pasta med stekta gula kantareller (som jag plockat själv under en av alla mina skogspromenader) och lammkorv (inköpt idag i Vimmerby) som får puttra i  grädde och en bit gorgonzola.


Det blev inget inköp av kokböcker idag, inget som föll mig i smaken, och så är det ju detta med Internet, man kan ju nästan hitta alla recept på nätet, inte för att det går att jämnföra med en riktig kokbok men jag har lärt mig att även få inspirationen från nätet och framförallt vissa matbloggar..

Av Mita - 26 november 2009 06:37

Vilken natt, marddrömmarna har avlöst varandra, känner mig helt färdig, vill helst bara krypa tillbaka ner under täcket igen och försöka få lite mera sömn  .

Men även det är en dröm........


Nej nu ska jag pallra iväg mig över bron, (även den var med i en av drömmarna,hua) till dagens arbetsuppgifter som bla inefattar ett besök till Vimmerby, då ska jag passa på att stanna till på Karlsson i Högsby, kokböcker kan man inte ha för många av  


Av Mita - 26 november 2009 06:07

maila mig din adress på mita.s@live.se så skickar jag dig värdecheckarna, en flaska vin på tåget blir ju perfa Flört

Av Mita - 25 november 2009 18:29

Är det någon som har en vildsvinsstek, har varit runt halva Öland men utan att hitta, men det kanske finns någon bloggande jägare som har en till salu?

Av Mita - 25 november 2009 18:15

Hittade nyss värdechekar i min väska på 150:- från SJ så är det någon som ska ut och åka tåg innan den 14 december så skriv en rad så får du checkarna, de kan även användas vid inköp av förtäring på SJ tåg...Glad

Känns onödigt att kasta dem!

Vem som får checkarna får turen avgöra!!!


Av Mita - 25 november 2009 06:59

Tänk på den goda hälsan du har och känn hur rikedomen som kommer till dig, hälsan kan inte köpas, hälsan är inte till salu.

Vi har överflödets största tid framför oss, vi letar, finner och köper. Gör inte det!

Strunta i alla ouppfyllda krav och njut istället av god hälsa, din familj, kärleken och lojaliteten, försök att hitta den inre friden.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards