rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 24 november 2009 17:40

Tog en liten promenad på lunchen ner till Kalmarsundsparken, behövde få ljuset och doften av vatten och tång

Vackra slottet i bakgrunden

Fasanen njuter av solen som lyser på bröstet, han står och lockar på sin "darling"

        

Av Mita - 24 november 2009 06:28

firar vi dopparedagen.......hur många därute kommer att doppa sitt torra hårda bröd i den salta buljongen?  

Av Mita - 23 november 2009 18:56

Cajunmarinerade kycklingvingar med Ceasar sallad.


Slank in på Citygross för att köpa en färdiggrillad kyckling, men det låg bara en liten bränd rackare där för en femtiolapp, så jag köpte två kilo råa kycklingvingar istället som har fått marineras i Fiddes Payne's Cajun Seasoning, blandad med lite olja och vinäger.

Mycket godare än färdiggrillat....

Av Mita - 23 november 2009 18:02

5 liter svagdricka

2 1/2 kg socker

50 gram jäst

0,5 kkp hela nejlikor

0,5 kg russin

0,5 dl kardemummakärnor eller kapslar

4 cm färsk ingefära

5 st råa skivade potatisar


Blanda allt i en hink, rör om en gång om dagen de första tre dagarna.

Låt sedan stå i tre veckor, sila försiktigt och häll upp i rena flaskor.


Vips så var julen räddad!!!

Av Mita - 23 november 2009 14:39

Klart som korvspad att man kan få drömma sig bort lite när det är som gråast i en värld av rynkfritt och utan häng Flört, men jag åldras med min värdighet och skulle aldrig får för mig att låta kniven fixa och trixa, då förskönar jag hellre kroppsdelarna med vackra tatueringar istället. Och det finns ju som sagt pushup både för det ena och andra. Och rynkor som är så charmigt...

Tycker att det ser bedrövligt ut med alla bredkäftade grodliknande varelser.

Men som någon skrev, det är ju den vackra insidan som räknas.


Av Mita - 23 november 2009 06:22

Flera hundar i länet har drabbats av rävskabb, undra om kineserna kan få det?

Tänkte på den glesa behåringen, fast det drabbade är nog inne på fastlandet...

  


Av Mita - 22 november 2009 21:46

Funderar på ett ansikts lyft, och ett litet tuttlyft och varför inte lägga in några kuddar i rumpan när jag ändå är på G.

Skymtade förbi en spegel nyss och såg en peron som var lik mig men med tunga ögonlock, sur mun och utan uppnosiga tuttar, vem är hon?

Om jag istället fäster håret i en tight tofs så rätar säkert ansiktet ut sig, en pushup BH med lite bomullstussar i och nylonisar med lite inlägg så är jag fit for fight igen, billigare om inte annat.......

Av Mita - 22 november 2009 19:09

Hur kommer det sig att det är okej att kyrkan ringer i sina klockor på lördagskvällarna?

Skulle det vara okej om jag drog på värsta musikmaskinen och spelade för hela kvarteret?

Har kyrkan sökt tillstånd eller är det bara så att, så har det alltid varit och så ska det förbli?

Jag bara undrar!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards