rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 22 november 2009 09:29

Inatt gjorde jag som Stina och placerade fem rostfria knivar i sängen, de skulle visst hjälpa mot rastlösa ben som jag haft i 30 år. Jag har testat allt, och då menar jag allt, tabletter, salvor, stenar, lindor, högt, lågt, varmt, kallt men aldrig knivar. Så det var med spänd förväntan som jag kröp ner under täcket

igår kväll, skulle jag få sova en hel natt utan avbrott.?

Om jag säger såhär, låt bara bli att testa!!!!!!!

Av Mita - 21 november 2009 18:13

Idag lagar Oskar fetaostfyllda lammfärsbiffar smaksatta med vitlök, och en god grönsallad och Mannen gör en örtkryddig chilibaserad rödvinssås där grädden får leka med smaklökarna på tungan och jag får äran att sätta in pommesen i ugnen.......

Av Mita - 21 november 2009 14:20

Nu har jag planterat och planterat lökar, det blev totalt 278 stycken. Kunde inte låta bli utan åkte in till Plantagen och shoppade lite mer.

Så i vår blir det en riktig blomster trädgård att njuta i...


2 timmar 28 minuter kvar på Tradera och jag har fortfarande högsta budet Glad



GråterKameran blev inte min den gick för 4650:-Gråter

Av Mita - 21 november 2009 08:20

Jag la ett bud igår på Tradera, blev inspirerad av Malou som är en flitig Traderashoppare Flört och nu på morgonen så är mitt bud det högsta, håll tummarna för mig, vill så gärna ha den och priset ligger under 4000.


Av Mita - 20 november 2009 17:37

Ikväll blir det Cassoulet till middagen, jag börjar redan känna doften av lammet som blandas med vitlök, gul lök, timjan, rosmarin, apelsincest, tomater, vita och svarta bönor och chili.

Bryn köttet och blanda samman alla ingredienser i lergryta eller vanlig gryta och låt det vara ifred med alla smaker i en ca timma, beroende på köttet, det ska få puttra sådär länge att köttet bara faller isär av åsynen.

En riktig favoriträtt att laga och äta ihop med trevligt sällskap och ett gott vitlöksbröd..

Av Mita - 20 november 2009 16:37

  

Dagens skogspromenad avslutades men en stunds eftertanke nere vid vattnet, det är faktiskt solen ni ser...

Av Mita - 20 november 2009 15:57

24 timmar och 9 minuter lång var ljudboken, Luftslottet som sprängdes, men nu är den färdiglyssnad på och uppdaterad hos mig inför filmen som har premiär i nästa vecka.

Av Mita - 20 november 2009 05:49

20 november och snart är denna månad historia, vad händer med tiden, jag hinner inte riktigt med.

Idag ska jag ta vara på hela dagen, jag ska få se solen, solen, solen, den har lovat att skina över oss idag.

Det är fredag, underbara fredag och jag slutar tidigt så jag hinner med min after work i dagsljus.

Skogen snart kommer vi....................


Ta vara på denna dag, gör något speciellt så att den lämnar ett avtryck i ditt minne Glad

     

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards