rocotopeppers

Alla inlägg under november 2009

Av Mita - 13 november 2009 18:31

Grabbarna är laddade med block och penna, jag kommer att läsa upp era tankar kring "livets goda" utan namn och ledtrådar om vem ni kan vara......

Av Mita - 13 november 2009 15:04

Idag bjöd Öland på ett strålande höstväder, promenaden var välbehövd och kineserna "jublade", vi gick sakta genom skogen ner till en stor åker där de kunde springa omkring. Tempot på vår prommis var väl inte den snabbaste, hade lätt blivit omkörd av en åttiåring med rullator. Denna flunsa tar hårt på andningen.....

  

En första vilopaus i solskenet

  

Oskar pysslar med???? vaddå tror ni???  Självklart, ungdomens bästa vän.....Mobilen!!!

  

Jag och Cha-Gall har pusskalas........

  

Han ser piggare ut =)

  

Gott om rönnbär=kall vinter...............eller??

  

 Tungan ute

Av Mita - 13 november 2009 09:46

för alla krya på er ord...........det värmer så gott!!!!!!!! Ni är guld värda Kyss 

Ingen av oss har någon feber att tala om nu på förmiddagen vilket känns helt fantastiskt, men hostan är ju helt galen, det finns inget stopp, men det finns alltid något gott med det......................man tränar magmusklerna Förvånad


Nu ska jag få på mig lite kläder och ska ta en tur ut till skogen, kineserna klättrar på väggarna av tristess.....

Av Mita - 13 november 2009 09:41

Idag för tävlingen, alla bidrag ska sedan läsas upp till min lilla jury, Oskar och Mannen Skrattande utan att namnge vem det är som skickat in bidraget så får dessa två avgöra vilket bidrag som är mest lämpad för en miniweekend.

Ni har på er att tävla fram till klockan 19.00 idag fredag den 13 november 2009---

Av Mita - 12 november 2009 16:17

i kroppen på mig, rastlösheten kommer men det finns ju ingen ork, tvättade en maskin imorse och det var ett helt företag att hänga upp den. Febern går verkligen upp och ner, min mage har kecktat ur pga magnecylen och panodilen samt några febernedsättande som jag köpte i Egypten, ja vi är verkligen inte familjen Piggelin.

Man kanske skulle ta en liten hutt för att skojja till det lite...................eller inte!

Undra om svininfluensan kan smitta  kineserna?

Av Mita - 12 november 2009 07:41

Nu ligger vi hela familjen i 39-40 graders feber, huvudvärk, ledvärk och en sablar hosta.....

Det gick väldigt fort från att igår morse vara superpigg till att vid lunchtid ha 39 graders feber och en huvudvärk som inte gick av för hackor, höll nästan inte på att kunna köra över Ölandsbron, trodde att jag skulle svimma.

Oskar var piggare på dagen men föll tillbaka på kvällen igen och Mannen var som en urlakad sill.......

Detta suger..................






Av Mita - 11 november 2009 06:25

Har varit uppe halva natten och kollat till sonen, ja jag vet han är snart 15 år men det spelar ingen roll, jag är en höna Flört

Efter mängder med isglassar, isvatten, panodil och kalla handdukar på pannan så fick vi ner febern lite..

Sjukvårdsupplysningen igår sa att jag skulle passa så att han inte blev allmän dålig eller började yra, men tjena, om man ligger i 40 graders feber, är man inte allmän dålig då???

Hörde nu på tv att man fick ångra sig om man tackat nej till vaccinering, det var väl ett charmerande beslut sjukvården tagit, för vad ska de annars göra av allt vaccin?


Jesses vad fröken Kaspersson var uppsminkad i morgontvn idag då.........

Av Mita - 10 november 2009 20:32

Jag fick en gåva från Amelia, en hotellövernattning där du endast betalar för frukost och middagspaketet.

Och jag kommer inte att nyttja detta, så är det någon därute som är sugen på en miniweekend med mannen, vänninan, älskaren/älskarinnan så skriv en rad om "livets goda"!, det blir kanske du som vinner Flört

Platserna där hotellen ligger i som man kan välja mellan är:

Dalarna, Halland , Härjedalen, Norrbotten, Skåne, Södermanland, Uppland, Värmland, Västmanland och Östegötland, det är allt mellan Grand Artic Hotel till Vadstenas Kloster


Kom igen nu!!!!!!jag drar vinnare på fredag kväll!!!!!!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards