rocotopeppers

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Mita - 4 december 2009 15:44

Indien flyttar in i köket ikväll

tre kycklingfiléer skurna i centimeter stora bitar

2 skivade gula lökar

2 cm riven färsk ingefära

3 hackade vitlöksklyftor

en stor nypa hel spiskummin

3 kardemummakapslar

2 röda habaneros finhackade (tänk på att styrkan sitter kvar på fingrarna)

lite tomatpuré

salt efter smak

några färska skurna tomater

färsk koriander

en msk Vindaloopasta för lite mer hetta


Fräs spiskumminen några sekunder i olja, tillsätt sedan löken och kycklingen.

Blanda sedan i övriga ingredienser och låt det puttra på svag värme i ca 40 minuter,  rör sedan ner den färska tomaten och låt det puttra ett tag till, smak av och krydda på om det behövs.

Servera med basmatiris och en grönsallad toppad med färsk koriander.

Gillar du het mat så gillar du detta, det börjar redan att vattnas i munnen på mig!!

Har du fyra timmar över så kan du även svänga ihop en deg och baka Naanbröd


Denna rätt går även att göra med lammkött.........

Av Mita - 4 december 2009 07:32

Nu var vi där igen, dessa jävla stressade trötta manliga Audiförare...

Och på Ölandsbron,

Jag ligger i den vänstra filen för jag kör kanske lite för fort bara lite, då kommer Mr Kukförlängare i all sin prakt och vill om, alltså jag har en bil till höger om mig och sedan då, vart ska jag ta vägen, eller menar han att jag ska gasa upp till 120, jag fattar inte, ärligt!!

Och det märkliga är att det är Audiförare, jag skojjar inte, det är allanballan snubbar runt 40 års åldern och inte nog med att  dom är en trafikfara även jag blir ju det.


Så tack snälla bilregistret för er sms tjänst, den är guld värd.....


Av Mita - 4 december 2009 06:17

Jaha då var dagen d här igen då, veckans absolut skönaste dag, och idag ska jag få nöjet att åka runt bland mina kunder och dela ut en liten gåva och önska God Jul, det blir en tur upp till Mönsterås och Oskarshamn. Sedan slutar jag ju tidigt och hinner ut i skogen med kineserna innan mörkret kommer.


Läser i DN att jag tjatat i onödan, jag är nämligen den som är superanti mot mobiltelefoner nära kroppen, eller de som talar väldigt mycket i mobilen utan headset.

Det står att "Mobiltelefoner ökar inte risk för cancer"

Men JAG tror att det inte är nyttigt att sitta 6 timmar om dagen med en mobil upptryckt i örat, det finns gånger då jag glömt mitt headset och talat en längre tid, herrejessus, det känns ju som om örat håller på att brinna upp.

Passa er jag kommer att tjata vidare.


Nej nu ska jag väcka sonen och sedan dra över till Kalmar.


Ha nu en helt underbar skön fredag.....undra om jag kommer att möta någon Barbara som jag kan gratulera??

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards