rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Julhandel

Av Mita - 6 december 2009 18:55

Åkte in till Kalmar idag med den stora plånboken för här skulle det julhandlas, första stoppet var Hansacity med alla nyöppnade butiker, swichade förbi butik efter butik utan att finna något som jag hade lust att betala för ej heller att ge bort. Drog vidare till Baronens köpcenter och även där gick jag tomhänt ut, tog sedan gågatan genom staden och kände att lusten inte riktigt fanns där, in i butik ut ur butik.

Undrar om sonen uppskattar ett paket med två glasburkar grön sparris och en tub tomatpuré??

 
 
wiper

wiper

6 december 2009 19:48

Vad glad jag blev att du hittade till min blogg ;) jag hade tappat bort dig helt när jag startade en ny blogg. Fick börja från början igen. Kul att du fortsätter att blogga. Tänker alltid på dig när jag ser din hundras ute än om det inte är så ofta. Dom är nog rätt ovanliga.

Ser att du haft fullt upp idag på shoppingjakt ;) Roligt du skrev på slutet ;)

Ha en fin kväll

Får jag länka till dig?


http://wiper.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

6 december 2009 19:54

Julhandlat lite jag med men känns olustigt på något sätt. Kan inte bara sätta fingret på felet.

Önskar en mysig advent

http://tomten.bloggplatsen.se

 
trollpackan

trollpackan

6 december 2009 21:22

Tveksamt;)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

6 december 2009 21:26

kaffe osten mitt urgamla recpet från djupaste tornedalen och mormor

6 liter komjölk ( alltså direkt från kossan)
1msk ost löpe
1msk salt

mjölken värmer du till 37 slå av plattan....rör ner ostlöpe i en skvätt vatten
o salt rör nu i ca 4 minuter med visp.. låt nu utan att röra det så ca 35 min kvar på plattan ( eftervärmen)
När tiden gått tar du slår på plattan bra med en termometer nu.. rör från kanterna in med en hålslev ost massan...
så du får en klump vassla o massa ska bli ca 90 grader inte koka då är det kört så här gäller det att röra sakta och ha temp koll---
du bore ha stält fram ett bra durkslag med en köks handuk i-- när det är klart på spisen fiskar du upp ost massan ner i handuken ovan durk slaget är du en av de som har en ost form så skippa durk slaget ta och sila resten av vasslan de ostmassan som är kvar häller du på klumpen...
Nu viker du köks handuken över o pressar pressar ur vatten
sedan tar du en tallrik lägger på klumpen i sin handuk o i sin form eller durkslag på den lägger du lämpligt en mortel eller något tungt--- det ska nu pressar ur ca 4 timmar
nu smörar du en form med lös kant ugnen 225 grader--- 15 -20 minuter så där ;)
grädda tills den fått färg (den sjunker in i formen om du tycker den är som en klump bara )
låt kallna .. koka kaffe njut :)
om du undrar något hojta......

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

6 december 2009 22:19

skrev jag att du ska smörja formen....?
tog just ut ost nr 2 från ugnen.....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards