rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 24 december 2009

God Jul +2,4

Av Mita - 24 december 2009 08:16

  

 
 
Ingen bild

Steefan o Pia

24 december 2009 08:46

Får önska er alla en rigtigt god jul

 
Ammis

Ammis

24 december 2009 08:53

Önskar dig o. familjen en härlig God Jul. Sköt om dig vännen.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
trollpackan godjular!

trollpackan godjular!

24 december 2009 10:58

En riktigt skön och God Jul på dig!
kramen

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Anja o flock

Anja o flock

24 december 2009 12:08

Detsamma! Äta gott, dricka gott, umgås å kramas!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

24 december 2009 12:19

Jättemysig GOD JUL på dig vännen :) Kramar om

http://tomten.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 december 2009 12:41

Tack för din julhälsning. Jag önskar dig och din familj detsamma.

God Jul och Gott Nytt År

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Teija

Teija

24 december 2009 15:17

Önskar dig också allt gott:D
Kram!

http://varannandag.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

24 december 2009 16:44

Önskar dig & de dina en mysig jul!!

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

24 december 2009 21:55

Tackar, Får önska dig också en riktigt GOD JUL!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

25 december 2009 11:04

HA-då var jag först och önska god fortsättning! Var och åt ett underbart julbord hos en kär granne och kom hem vid 01-tiden natten som var. Matade valpar, nattrastade hundar och laddade musfällan. Softade med ett STORT glas vitt vin framföt TVn. Somnade och vaknade till ett reprisprogram av Djurens Ö på TV4. Försökte fokusera på vad denna bombade blondin höll på med. Rädda skabbrävar och mata upp en jäkla måsunge som tillokmed fått ett namn: MÅSART !! Rävar är det skottpengar på mig veterligen och säkert inte utan orsak! Måsar ska vi inte snacka om vad de håller på med. Ska man bli impad av denna insats? Efter programmet var det dax för hundrastning igen (Ni vet 4-timmars lagen gällande hundar och katter) Till min glädje kunde jag konstatera att ÄNTLIGEN satt den djävulska lilla grå musdjäveln i fällan! En underbar syn! Pang över nacken och ögonen såg ut som koögon och osten petade ut ur käften på fanskapet. Då såg jag att äckelsvansen rörde sig på den och huxflux så blev jag så förbannat Svensk. Senaste årens djurskyddslagar rusade förbi min inre syn och även blondinbimbons djävla mås, så nu kan jag stoltsera med att jag har räddat en MUS med alla medel som jag kunde komma på. Hjärt och lungräddning, konstgjord andning och massage gjorde susen. Som avslutning en liten droppe Absolut Vodka i den lilla lilla söta munnen gjorde att den slog upp ögonen. Jag kan lova att jag kände mig som Gud. En vacker historia med stjärnglans så här i juletid då allt ska vara så perfekt. Då bet fanskapet mig! Skit åt helvete med både Gud och Jul! TUR att man har katt!! Ett bra tips på att på ett seriöst sätt avliva mördarmöss är att låtsas att musen är en flaska som du ska skruva av korken på. NICE !! Tio minuter efter musens avsked ringde telefonen och jag fick reda på att min plastmormor gått bort. På grund av stanken så antogs någonting vara fel, så polisen bröt sig in och kunde bara konstatera att tanten var död-sedan ex antal månader? Nu blir jag SVENSK igen och säger att detta är för djävligt! Men vad fan skulle jag kunna göra? Hon bodde ändock 49 mil härifrån och jag måste följa djurskyddslagen och prata och killa på mina hundar och helst gå ut och rasta dem okså var 4:e timme! Det här är bara för..............
Hoppas att politikerna kan ge ett nyårslöfte att det blir lag på att vi måste rasta och killa på våra gammlingar åtminstone 2 gånger om dagen. För som det är nu så har katter och hundar högre status ENLIGT LAGEN än våra kära gammla vänner som beredde vägen för oss. Tungt!
Till er som läser det här och tycker att jag är en djurplågare eller dyligt ang. mushistorien, så lovar jag er en KYSS som försoningsgåva.
Som sakt GOD FORTSÄTTNING alla underbara människor som är inne på denna fantastiska kvinnas Blogg ( MITA ) och rasta gärna en pensjonär om ni har möjlighet
Kram från en Ironisk Lotta

http://www.baddads.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards