rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Jag blir hellre jagad av vargar -3

Av Mita - 4 januari 2010 06:45

Läste DN i går innan jag gick till sängs och läste över att vargen är AKUT HOTAD i Sverige och på nästa sida så har rikstagen beslutat att Sverige ska ha en stam på ca 200 djur och att viss licensjakt är tillåten.

Och hur fasiken ska det kollas upp då???

Vi har ju inte alltid resurser att skydda människorna omkring oss så ska då pengarna läggas på poliser på heta snöskotrar.

Tycker att det är bedrövligt att vi avrättar en vargstam som är akut hotad. Vi kanske ska ta den söta vita fjällräven med sina svarta eyeline på en gång när vi ändå håller på...


 
 
Susanne

Susanne

4 januari 2010 08:28

1 dom har nu skjutit för många vargar !
2 hotet från vargen?
3 ingen mäniska sedan 1800talet har blivit atackerad i Sverge
4 fundera på ladda hagel patroner med salt och gå på vargjägare jakt! och skjuta lite jägare...

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

4 januari 2010 09:45

...läste dessutom i corren i morse att de redan skjutit en varg för mycket=/

http://gammtackan.blogg.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

4 januari 2010 15:23

Vargen har inte varit något problem, ej heller har de varit för många. Men nog tror jag att denna avrättning på dessa skogens djur kommer att BLI ett problem nu. Det har urskiljningslösts skjutits ut vuxna djur, bla. honor som har årsungar vid sin sida. De klarar inte ut jakten själva i denna ålder utan lär av sin mor. Hela vargens jaktlag, där varje varg har sin uppgift är demolerat. Troligtvis eftersom det är en ovanligt kall vinter med mycket snö så kommer lika många vargar dö av svält som det antal de skjutit av. Vargen kommer liksom skabbräven dras närmare bebyggelse där det finns tillgång på mat såsom får,katter, hundar, hästar och läckra små människobarn. Vänta bara så ska ni få se! Då kommer vargen att bli utrotad, för då kommer folk att bedriva klappjakt på vargen oavsett om det är lagligt eller inte. Jag kan inte för mitt liv tro att vargen i vår moderna tid ska få fotfäste och bli för många. Det sägs att vargen inte har några naturliga fiender. Det är bullshit. Vargen är på vandring söderut där den konfronteras med rävskabb, boreliasmittade fästingar, inälvsparasiter, och vägarna de korsar har snabbgående trafik, även SJs spår är en dödsfälla pga. att ihjälkörda rådjur och annan skit som tågen kör på kan bli gratis föda för en varg. Våra kära hundar som rastas i parker och skogsbryn kan okså föra med sig smitta såsom noskvalster, kennelhosta,valpsjuka osv. Vem ska ta ansvaret oavsett vad vargen gör och inte gör i slutänden?
Läs VARG baklänges så måste jag konstatera att detta ylande legendariska odjur redan fått en stämpel på sig!
Sorgligt!
Lotta BAD,BAD,BAD

http://www.baddads.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 januari 2010 15:40

Kan inget annat än att hålla med dig.
Det är inte klokt hur vi gör mot våra vilda djur.
Man vet inte om man ska gråta eller skratta åt detta.

Men du får ha en bra dag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

4 januari 2010 18:58

Susanne, jag hänger med, vapnet är laddat!!

Kicki, bedrövligt...vart ska det sluta!

Lotta, kloka ord som vanligt..GRAV

R&H, vi fäller en tår...

 
pillan

pillan

4 januari 2010 19:54

ja vad säger man ,
det är verkligen förfärligt att det får gå till såå.

jag är självklart med i din jakt mot jägarna

http://www.pillans.se/wp

 
ylle

ylle

5 januari 2010 06:27

Det blåser isiga vindar över Sverige nu... man säger sig kunna förbättra en smal avelsbas på en hotad art genom att skjuta dem... ja då slipper man ju all form av avelsbas i framtiden! GRAV var ordet....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards