rocotopeppers

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Mita - 7 januari 2010 19:01

Har funderat på hur vi människor hela tiden försöker att förmänskliga hundarna, det ska vara kläder, blingbling smycken, det ska rakas och tupperas, fönas och flätas. Varför kan inte tex en kines få visas orakad i utställningringen, nej då blir det hån och häckel från övriga utställare och vips så åkte man ut på en trea..

Jag menar det är ju faktiskt hundar som ska ligga på sin bädd, naturliga utan den lilla tjocktröjan på sig. De ska utföra sina uppgifter såsom att jaga och vakta bland annat.

Hur många hundar får göra det och framför allt desa små saker som även jag är ägare av, och ja jag rakar kineserna, jag duchar dem och tvålar in fast dock ej så ofta, jag sätter på Bechamel kläder och lägger filten över henne då hon ska sova.

De finns de som bär sina hundar i barnsele, knyter rosa rosetter i frisyren och matar dem med sked. Jag har även tyvärr vill jag säga en "långtbortbekant" i min krets som har blöjor på deras nya valp och där är väl gränsen nådd enligt mig, men det är ju inte jag som ska dömma någon, det är deras lilla ögonsten och vill de ha blöjor på hunden så varsågod.

Nej stå upp för era hundar och låt de vara just det de är hundar!!!!

Fast lite kläder måste jag dock ha på kineserna i vinter      

Av Mita - 7 januari 2010 18:56

Ais är min barndomskamrat från Norrland som jag hittat på fejjan, och är så glad för det.

Hon skriver skönhets och städtips och jag vill dela med mig av hennes braiga tips.


Dagens skönhetstips...när du rakar benen, andvänd balsam i stället för typ rakskum.. benen blir otroligt mjuka.

Av Mita - 7 januari 2010 05:45

Nu har han snart hållt på i en timma med att skrapa plogen mot asfalten på skolgården, det var ett skönt uppvaknande när skopan första drag gnisslade till sådär skönt så att det ilade ner i tandhalsen.

Men jag är väl glad för det, har hunnit med lite morgonbestyr och strykt lite kläder istället för att ligga nerbäddad under täcket.

Ska snart dra på mig storstövlarna och gå ut för att skotta fram en stig så att kinserna kan göra morgonpinken...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards