rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Hundar och dess natur

Av Mita - 7 januari 2010 19:01

Har funderat på hur vi människor hela tiden försöker att förmänskliga hundarna, det ska vara kläder, blingbling smycken, det ska rakas och tupperas, fönas och flätas. Varför kan inte tex en kines få visas orakad i utställningringen, nej då blir det hån och häckel från övriga utställare och vips så åkte man ut på en trea..

Jag menar det är ju faktiskt hundar som ska ligga på sin bädd, naturliga utan den lilla tjocktröjan på sig. De ska utföra sina uppgifter såsom att jaga och vakta bland annat.

Hur många hundar får göra det och framför allt desa små saker som även jag är ägare av, och ja jag rakar kineserna, jag duchar dem och tvålar in fast dock ej så ofta, jag sätter på Bechamel kläder och lägger filten över henne då hon ska sova.

De finns de som bär sina hundar i barnsele, knyter rosa rosetter i frisyren och matar dem med sked. Jag har även tyvärr vill jag säga en "långtbortbekant" i min krets som har blöjor på deras nya valp och där är väl gränsen nådd enligt mig, men det är ju inte jag som ska dömma någon, det är deras lilla ögonsten och vill de ha blöjor på hunden så varsågod.

Nej stå upp för era hundar och låt de vara just det de är hundar!!!!

Fast lite kläder måste jag dock ha på kineserna i vinter      

 
 
Ulrika

Ulrika

7 januari 2010 19:56

Å, jag blir så nyfiken och måste få fråga: Har dom päls eller bara "fjun" innan man rakar dom? Nakenhund med hår, finns den rasen på riktigt eller är det bara nys (eller blandras?) Dom är fina, dina kineser. Kram!

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ingen bild

Mita

7 januari 2010 20:07

Ulrika, Bechamel har bara några fjun i ansiktet och är förövrigt helt naken medans Cha-Gall har ordentligt i ansiktet och på rumpan

 
Kicki

Kicki

7 januari 2010 20:11

...ja dessa småhundar får ofta stå ut med mycket, min dotters före dettas mamma tog sig an en Chihuahua som suttit på en frisörsalong som nått smycket men han hade inga muskler i benen å kunde inte gå...ägaren hade bara lyft ut honom utanför så han fick göra sina behov, gick tyvärr inte att få någon fason på detta så de fick avliva den lilla...det e sjukt hur man behandlar sina djur

http://gammtackan.blogg.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 januari 2010 22:05

Det var mycket bra skrivit av dig:) mycket kloka ord måste jag säga.
Sen är det ju det att det finns ju hundar som man måste ha kläder på bland annat på vintern så de inte fryser.

Själv kan jag inte se någon av mina hundar i kläder:)
Ha en skön kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

7 januari 2010 22:21

Kicki, ja tyvärr så är kunskapen så liten ibland

R&H, jag måste ju ha kläder på mina, annars så fryser de ju ihjäl i kylan

 
ylle

ylle

8 januari 2010 05:38

Blöjor? Där är väl VERKLIGEN gränsen nådd?
Hundar är ju faktiskt djur och inga smycken, vilket många människor tycks tro idag. Men ett eller annat värmande täcke är ju inte överdrift, bara omtanke.

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

8 januari 2010 14:30

Det bästa hos människan.... o s v.
Mycket för överdrivet det där med kläder o dyl.
Vore bättre att "vissa ägare" la dessa pengarna på lite lydnad i stället, hos den lokala Brukshundsklubben t ex.
Men det är bissniss i allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards