rocotopeppers

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Mita - 8 januari 2010 17:54

Det blev ingen powernap utan jag tittade på Stjärnor på Slottet där Björn Ranelid var dagens värd.

Jag som många andra (dock till inget försvar) har dömt denna författare utan att egentligen lyssna på vad han säger, jag har aldrig läst en bok som han skrivit utan trillade nog dit i Linda Skuggebråket och tog tyvärr hennes parti utan att vara speciellt insatt.

Men vilken man han är och vilket språk, fantastiskt, jag är mäkta imponerad, han öppnade sig och berättade om det innersta såsom barn och vuxenmobbning, kärleken till hans föräldrar och hur de ställt upp för honom, hans fotbollskarriär och den sanna kämpen att våga och vilja skriva.

En eloge till Björn Ranelid och jag får sätta på mig dumstruten och ställa mig i hörnet en kvart...


Av Mita - 8 januari 2010 15:53

Dagen började bra men innan tolv så todde jag att Belsebub hade landat på min axel, inget gick åt rätt håll.

Fick tillbaka glädjen när jag åkte över bron och fick se fyra stora örnar sitta på isen och mumsa på något, vilken härlig syn!

Nu ska jag ta en powernap för skogspromenad är det inte att tala om, måste hålla mig vaken lite längre ikväll, vill ju gärna se hela "På Spåret".

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards