rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Jag skäms för mig själv

Av Mita - 8 januari 2010 17:54

Det blev ingen powernap utan jag tittade på Stjärnor på Slottet där Björn Ranelid var dagens värd.

Jag som många andra (dock till inget försvar) har dömt denna författare utan att egentligen lyssna på vad han säger, jag har aldrig läst en bok som han skrivit utan trillade nog dit i Linda Skuggebråket och tog tyvärr hennes parti utan att vara speciellt insatt.

Men vilken man han är och vilket språk, fantastiskt, jag är mäkta imponerad, han öppnade sig och berättade om det innersta såsom barn och vuxenmobbning, kärleken till hans föräldrar och hur de ställt upp för honom, hans fotbollskarriär och den sanna kämpen att våga och vilja skriva.

En eloge till Björn Ranelid och jag får sätta på mig dumstruten och ställa mig i hörnet en kvart...


 
 
wiper

wiper

8 januari 2010 19:56

Jag missade programmet sist så jag hoppas det blir repris snart. Ja du man kan missta sig och han har verkligen ett fantastiskt vokabulär. Han säljer jättemycket böcker. Gick programmet i går?.

Ha en fin kväll utan dumstrut =)) det var roligt sagt av dig ;)

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

8 januari 2010 20:02

Ranelid sticker ut och människor som gör det får ofta "skit" av de som inte känner dem. Han ger ju ett ganska kaxigt intryck, men sådana människor är ju oftast inte så kaxiga innerst inne.
Tänker du läsa något av honom nu? Jag har läst "Synden", men minns inte alls vad jag tyckte om den...

http://katsura.bloggplatsen.se

 
pillan

pillan

8 januari 2010 22:20

chipsen har inte kommit ut i affären än , men dom kommer nog snart .. dom var super goaa
med smak av ost & lök...
rekomenderas

http://www.pillans.se/wp

 
Stort och smått

Stort och smått

9 januari 2010 00:13

Men det är väl en bra egenskap ändå? Att trots att man dömer någon, snabbt kunna ändra sig när man märker att personen inte riktigt är vad man trodde?! Så gör jag ofta... Tror det är bra, dock, att man kan ändra sig!
Jag måste se det programmet!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

9 januari 2010 08:22

Reprisen gick inte igår utan jag hade spelat in programmet och jag ska ge mig tid att läsa något av honom, trodde att det fanns något inläst på Storytel men icket..

 
Ingen bild

skånepågen

9 januari 2010 10:02

Hur är det nu det heter, "man skall inte döma hunden efter håren", nog så sant.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

9 januari 2010 20:19

Har inte sett det men gillar BR, fellow skåning. Han är bra! Vet vad han går för, vad han kan och vågar visa både det och sitt innersta. Det retar en del... :-/ Jag är i och för sig inte bättre, jag dömer ut LS av princip. >;-) (Hennes bonussyster är en god vän så jag har vissa skäl, även om det inte är helt OK det heller.)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Lena-Maria

Lena-Maria

12 januari 2010 09:07

Jadå, Den där Linda Skugge ska man inte ta på allvar ;)
Var på Björn Ranelids "sida" från början jag. :P
Kraaaaam på dig!!

http://www.chinopatas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards