rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Vad tillför du?

Av Mita - 18 januari 2010 18:45

Vad är det egentligen det här med föreningsliv? Vad man än är med i så ska det alltid bli tjafs och bråk bland medlemmar och styrelsen, ena dagen sitter man i den och nästa dag ska det pissas på föreningen/klubben.

Det ska ifrågasättas om allt som genomförs, men man ska inte vara aktiv på årsmöten eller andra tillställningar. Sedan kan det ju ibland vara svårt att få reda på vad som ske i en klubb om man inte får tillgång till protokoll.

Visst man kan välja att inte vara aktiv i sin förening men då ska det väl gälla även det negativa skitsnacket som oftast sprids som en löpeld.

Att ge varandra en klapp eller ett beröm sitter oftast väldigt långt inne.

Tänk om det vore så på en arbetsplats, jeee vilka dåliga resultat det bolaget skulle visa, och det skulle aldrig vara accepterat att betee sig så mot sina kollegor.

Jag tycker det är jättetråkigt och har valt att göra mina val angående medlemsskapet i vissa föreningar och jag hoppas att jag kan bistå med något och kunna vara med att förändra i det som jag valt att vara aktiv i.

I somras så jobbade jag ihop med styrelsen på en av öns brukshundsklubbar när Diggiloo gästade Ekerum, där kan vi snacka om ett glatt samarbete!

 
 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

19 januari 2010 05:36

Mitt i natten och kunde inte sova-Läste ditt inlägg och fick genast vatten på min kvarn. Visst kan det bli tjavs i en förening men vissa tjackar spikskor och listigt drar iväg, typ ett par veckor innan årsmötet och skyller på sk. personliga problem! PROBLEM lär dessa XXX-antal Haitier ha i nuläge! Ingen mat, inget vatten, inget boende osv. TV spyr ut -Ring detta nummer på din mobil och skänk 50 kronor ELLER MER, till dessa stackars människor ! Vid närmare eftertanke OM jag nu skulle ringa nummret och skänka dessa magiska 50 kronor ( 1 paket Prince, mjukpack, 20 cigg ) så hade jag GARANTERAT förlängt livet som hade blivit till en plåga för den stackars djävul som fått ett mål mat och en flaska vatten och kanske ett bandage som är rent på en skitig kroppsdel, för att sedan få gå och ställa sig sist i kön igen för nästa ranson. Det lär ju ta ett tagd med tanke på hur många de nu var? Jämför detta med reklamen som dyker upp på TV , tror att det är Världsnaturfonden, eller någon annan sådan hokus pokus organisation som vill att man ska bidra med en Svensk 100-ing i månaden för att rädda en isbjörn!!! HUR ska det gå till? Inga pengar i världen kan förändra klimatförstörelsen på XXX-antal år! Utan is ingen säl, utan säl ingen björn , utan björn inga pengar-MEN de kan förpassas till Sveriges Djurparker och kanske inbringa ett par spänn-tills någon kommer på att det är en big deal genom att påstå att djuren lyckats rymma (?) och ta med sig sina Sighen Hailen Fhyren Svungen super Hitler NISSAR kompisar, som för en STOR summa pengar får ensamrätt att sätta ett skott i hjärtat på ett fridlyst utrotninghotad djur och sedan efter hudflagning, avlusning och uppstoppning, briljera med skinnhelvetet, som säkert impar på brudarna mer än det lilla fragnment som sitter mellan benen på den STORA grymma Jägaren!! Någon kommer säkert att hata mig nu när jag säger detta: VARFÖR ? Ska vi bidra med pengar och suckar och stön när det gäller dessa Björnar eller Haitier- låt naturen ha sin gång, sanera ut de svaga och låt de starka överleva! Är det nu någon där ute i Världen som vill ge en halvsenil kärring ett bidrag till en lösgom så sätt in 50 kronor på Swedbank kontonummer
7494 42 04426 och skriv ditt namn så kommer jag att skicka ett tack kort och en bild på eländet. MEN vill du rädda Sveriges mest kända och berömda inhemska utrotningshotade djur, så lägg ett par 100-ingar med gott samvete i brevlådan hos en fd. SAAB anställd!! Heja Trollhättan! Den som dör sist-tar med sig den Svenska Flaggan!
Eller hur?
Nattis på er fox-Lotta

http://www.baddads.se

 
Ammis

Ammis

19 januari 2010 15:50

Oftast svårt med många viljor och kanske inte nått ordentligt ledarskap. Det krävs ju faktistk en riktig "chef" i föreningslivet också, mkt pengar i omsättning och många arb.uppgifter ska fördelas. Finns inte rätt folk på rätt plats så går det ofta åt pipan tyvärr. Lycka till med ditt engagemang.
KrAMelkram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

19 januari 2010 19:51

Lotta, jag bara älskar dina fantastiska ärliga inlägg som är skrivet ur hjärtat, kan du inte börja blogga?

 
Ingen bild

Mita

19 januari 2010 19:53

Ammis, tack...jag gör vad jag kan!

 
Ingen bild

Annika B

19 januari 2010 21:25

Kan bara säga efter 2 möten ser jag i dagsläget på med både fasa och facination hur man kan tappa så mycket, men ändå dölja så mycket, vi fattar ingenting vare sig jag å kompaniet*ASG
Jag gav roddbåten en sjkuts framåt trodde jag , men fasiken jag insåg rejält snabbt att mina pengar hellre missbrukas på mina framtida utställningar, TJAPP I lapp.
Jag såg bakåt och insåg att va .... har jag inte gett tillräckligt positiv förstärkning eller drömde jag igen?
Tja freud och andra psykologer kanske hade rätt, när "torgskräcken" sög tag i mig och jag flydde hals över huvudet, även från protokollen som väl doldes inunder min portfölj.
Tappade minnert likväl, då benen sprang för fullt, därefter insåg jag att aldrig mera bistå med mina pengar till dolda protokoll, som jag förlorade.Då kan man likväl tappa både protokoll och medlemmar, detta skrattar jag gott åt, fast suckar även då nolltollerans även borde införas i årets klumpighet.
Tja en saga, tolka som man vill, jag betalatr glatt till nästkommande utställning.Där kommer pengarna väl till pass, vare sig cert eller utan cert, må väl,//närkebönderna

 
Ingen bild

Mita

20 januari 2010 14:40

Annika, tack för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards