rocotopeppers

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Mita - 21 januari 2010 18:24

På vägen hem från jobbet så stannade jag till i byns matbutik för att inhandla diverse varor, vid entrén stod Frälsningsarmen och samlade in pengar till de drabbade i Haiti.

Jag kände i fickorna och där låg det lite mynt, och lite mynt kommer man ju inte så långt med. Så det blev en hundring som fick stickas ner i den lilla bössan som var halvtom med lite skvalpande mynt och en och annan tjugolapp, då tittade mannen på mig och sade:

-Gud välsigne dig för den generösa gåvan
Nu tror ju inte jag på Gud, men om jag kan välsigna någon med en hundralapp så värmer det varmt i mitt hjärta i alla fall.

Av Mita - 21 januari 2010 17:59

Stekt panerar torsk med gräddkokt spenat


Och till kineserna har jag kokat en jättekastrull med lammlever, morötter och korngryn

Av Mita - 21 januari 2010 06:51

Jag brukar inte äta frukost hemma på morgonen utan gör det på jobbet men idag så valde jag att äta en smörgås och dricka en kopp the samtidigt som jag

tittar på Tv4 's nyhetsmorgon och vad visar man då?

Jo vår grishållning i Sverige där bland annat en griskulting gnager bort kött från ett stort sår på sin modell större kompis/mamma.

Så det var den frukosten det, just nu nerspolad i toaletten.

Tv4 kan verkligen konsten att väcka reaktionen vid rätt tid. Det är som vid middagstid då reklamen består av inkontinensskydd, hemmorojjder och fotsvamp.

Av Mita - 21 januari 2010 06:32

Piggare idag, har lyssnat klart på I de lugnaste vatten av Viveca Sten, den var bra skriven och spänningen höll i sig till de sista raderna så nu ska jag ge mig på Den innersta kretsen.

Har ju lyssnat på de flesta kvinnliga deckarförfattarna och tyvärr så är det inte många som sticker ut med något annorlunda.

Gillar ju Åsa Larsson men tyvärr så har hon själv läst in den senaste boken och visst att hon är en duktig författare men någon bokuppläsare är hon dock inte.

Men ett hurrarrop vill jag dock ge till den främsta uppläsaren Katarina Ewerlöf

  


Såg att man kunde länka bloggen till fejjan, då kan alla mina vänner läsa både inläggen och kommentarerna där, nix jag tror jag skippar det, eller så testar jag!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards