rocotopeppers

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Mita - 22 januari 2010 15:37

Spagetti Bolognese

Jag låter den koka länge så att alla smaker kommer på plats, till min bolognese använder jag:

Nötfärs, lök, vitlök, bacon, passerade tomater, tomatpuré, chili, trattkantareller och lite leverpastej och naturligtvis salt och nymalen svartpeppar.

Servera med spagetti och parmesan, låt maten gifta sig med ett glas rött!

Av Mita - 22 januari 2010 15:31

Jag måste nog säga att jag föredrar Talludden en vacker sommardag istället för denna iskalla januarifredag, men nu är dagens promenad avklarad och jag kan med gott samvete jäsa ner mig i soffan och se på en film en stund innan middagen ska börja tillagas.

Fast visst är det ju vackert på bild även i januari månad!  

Av Mita - 22 januari 2010 06:22

Finner egentligen inga ord....

På vår trottoar utanför huset ligger max 2 cm snö, vi har ju den "fördelen" att kommunen har valt att inte skotta Skolgatan så vi får göra det själv.

Ett bland det sista jag gjorde igår var att sopa rent gramför gtrinden och brevlådan och vad tror ni ligger i lådan nu på morgonen ihop med tidningen?

Jo ett A4 ark med en snöklädd tidningsbärare som plumsar i snön och på teXten står det:


HJÄLP MIG!!

GENOM ATT HÅLLA HALK OCH SNÖFRITT RUNT POSTLÅDAN, SÅ KOMMER TIDNINGEN BÅDE SNABBARE OCH SÄKRARE.

DIN TIDNINGSBÄRARE

  

 

Jag får väl ta ut förlängningssladden och en hårfön för att blåsa torrt runt lådan så den stackars tidningsutdelaren blir nöjd.

Och med denna dramatik runt lite snöflingor så borde ju verkligen berörd person söka in hos Lars Noren för en huvudroll.

Snacka om världsliga problem!!!!!

 

 


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards