rocotopeppers

Alla inlägg under januari 2010

Av Mita - 27 januari 2010 07:50

Den lilla röda fick åka ända ner till Malmö för att bli frisk, det var över 200 virus och trojaner i den, huuua!!!!!!!

Men den kommer hem i dag med posten.


Vad som däremot kom hem igår med mig efter en tripp ner till Malmö var lilla Janis...

  


Av Mita - 24 januari 2010 17:57

Igår när jag satt vid datorn och var inne på en sida som jag aldrig besökt innan så kom det helt plötsligt upp ett antivirus program som ville installeras, jag klickade bort det men någon minut senare så poppade det upp att jag hade 42 infekterade filer i datorn, jag försökte då att avinstallera programmet som hade smygit sig in i datorn och nu är den lilla röda oanvändbar.

Jag fattar liksom inte syftet med dessa virusattacker eller trojaner eller vad fan det nu är.

Jag kan inte ens komma in och blåsa rent datorn och installera om, blir sur som ättika över detta.

Hoppas att någon av grabbarna på jobbet kan hjälpa mig, annars så vet jag inte! 

Av Mita - 24 januari 2010 09:07

Hoppas att ni alla får en skön söndag!

Jag är egentligen så jävla förbannad för jag har fått in virus i min lilla röda lap, och det kommer bara upp ett virusprogram som jag ska installera och det fungerar inte att ta bort det, vad fan hände med F-Secure ?

Fuck, fuck, fuck, gud vad omogen jag är........

Av Mita - 23 januari 2010 17:07

står det en kastrull puttrande med Burgundisk köttgryta, till det äter vi kokt potatis och en grönsallad.

Mannen blev glad för sin present, han fick två biljetter till Rammstein när de kommer till Malmö i februari, han tar naturligtvis med sig Oskar.

Av Mita - 23 januari 2010 13:01

Hör och häpna så ringde telefonen och i andra änden var det en man som ville tala med Mannen, och vet ni vem det var, jo tidningsutdelaren i egen hög person!

Hans förklaring var att alla fått detta meddelande då han upplevde dessa gigantiska snövallar överallt. Hoppas stackaren aldrig flyttar till Norrland för där kan vi snacka snövallar!


Fick denna kommentar av en norrländsk vän!


Hahaha, vilka gnällspikar till tidningsbud ni har där nere i söder, skicka hit alla som gnäller. Ingen av dem som gnäller över kyla och snö har upplevst kyla och snö, för då skulle de inte gnälla. Här gnäller ingen, de delar ut post i -32 graders kyla och blåst, dvs bilarna går inte igång... och oavsett om det ligger 1 meters snövall framför postlådan. Skotta några centimeter snö är ju löjligt. Skotta=sopa då eller.... i dag har vi -17 och nordlig vind, dvs -30... och inget gnäll :-)




Av Mita - 23 januari 2010 07:06

ropar jag till Mannen som fyller år idag!!!!!


Han ligger och sover så jag ska gå ner till bageriet och köpa färska frallor och göra en mysfrukost åt honom, Oskar är iväg på LAN så presenter får vänta tills att han kommer hem.

Vi har sjukt kallt idag, nästan -8grader och det blåser ute, brrrr, jag hoppas på en vändning rasande snabbt.


PS.

     Idag var det ingen lapp i brevådan, jag har toksrapat bort alla snöflingor

                                                  
                                                  
            DS

Av Mita - 22 januari 2010 15:37

Spagetti Bolognese

Jag låter den koka länge så att alla smaker kommer på plats, till min bolognese använder jag:

Nötfärs, lök, vitlök, bacon, passerade tomater, tomatpuré, chili, trattkantareller och lite leverpastej och naturligtvis salt och nymalen svartpeppar.

Servera med spagetti och parmesan, låt maten gifta sig med ett glas rött!

Av Mita - 22 januari 2010 15:31

Jag måste nog säga att jag föredrar Talludden en vacker sommardag istället för denna iskalla januarifredag, men nu är dagens promenad avklarad och jag kan med gott samvete jäsa ner mig i soffan och se på en film en stund innan middagen ska börja tillagas.

Fast visst är det ju vackert på bild även i januari månad!  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards