rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Nu är jag arg på riktigt!!!

Av Mita - 26 februari 2010 10:20

Var nere på ”byn” i ett ärende och passade på att inhandla lite ingredienser till kvällens middag.

Jag brukar inte besöka just denna butik så ofta förutom när jag köper salami, de har nämligen stans godaste och starkaste salami.

Framför mig i kön står en dam och hon ska betala, hon sträcker fram två tjugolappar och håller mynten i högra handen, jag har stenkoll =)

Det kvinnliga könet som sitter i kassan säger då, du få lägga mynten där, och pekar på myntmaskinen.

-Jag kan inte, svarar damen och då vaknar jag till

Kassatanten säger då igen att du får lägga mynten där och pekar med hela handen.

Jag säger då till damen, ge mig mynten så ska jag hjälpa dig, och då ser jag att hennes händer är helt söndervärkta av kanske reumatism.

Hon tackar så snällt för att det fortfarande finns vänliga människor, och då flinar bara det jävla biträdet upp sig, fy fan vad dåligt, vad hände med service mot kunderna?????


Nu ska jag ringa butikschefen omgående!!!!!

 
 
susanne

susanne

26 februari 2010 11:25

HEJA MITA!!! skönt med ryggrad hos folk!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Anja o flock

Anja o flock

26 februari 2010 11:53

Buss på;))
Jag är hungrig å blev ju inte bättre av att läsa om GOD salami:) Nu ska jag fixa käk!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 februari 2010 12:33

Bra skrivet och du är ett bra exempel på att det finns medmänsklighet och förstånd fortfarande hos vissa. En eloge till dig. Dåligt gjort av henne i kassan, hon tänkte inte längre än näsan räckte. Du har skinn på näsan och det är toppen att du ringer butikschefen sånt skall påtalas.

Jag önskar dig en toppenfredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

26 februari 2010 12:55

En dag i verkligheten märker jag.
Det blir mer och mer av det här beteendet i vårt samhälle.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

26 februari 2010 14:40

Men hallå?? Vissa fattar man inte va dom gör i serviceyrket över huvud taget. Har själv svårt för att knipa igen i sånna situationer..grrrr... Du gjore iaf tanten en god tjänst.
Ha en bra helg.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 februari 2010 17:46

Jag förstår att du blir arg och jag håller med dig det var riktigt dåligt. men tyvärr så finns det sådan personer överallt.
Kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

26 februari 2010 17:51

Det gör du rätt i. Jobbar man inom service, så mpste man kunna den biten och märker man att det inte fungerar ska man höra av sig. Det tjänar alla på i längden!
Trevlig kväll!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

26 februari 2010 18:02

Butikschefen blev tacksam över att jag ringde, men det var lite knorrande och bortförklarande tills han öppet berättade att han inte var nöjd med all personal, jag svarade att valet var hans och att det är han som är som ansvarig för hans personal och hur de bemöter kunder!!

 
ylle

ylle

27 februari 2010 08:23

Skitbra gjort av Dig, inte bara att Du hjälpte tanten (självklart) utan att Du även hade kraften att ringa butikschefen. Mera sånt här i världen, så skulle allt bli bättre!
Ha en skön helg nu!!!!!!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
monica

monica

28 februari 2010 17:56

Det ska inte behöva gå så lång att man ska behöva ringa till butikschefen å förklara för honom om en inkompetent personal..Fy fan för nochig personal..Man önskar i ett sånt läge att de själva en gång i tiden ska hamna i en sån sits som denna gamla damen gjorde..Tack för så goa medmänniskor som du å en stor eloge till dig för ditt arrangemang i denna damens dilemma....
Många kramar Monica långaryd

http://stallsvenstorp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards