Var nere på ”byn” i ett ärende och passade på att inhandla lite ingredienser till kvällens middag.
Jag brukar inte besöka just denna butik så ofta förutom när jag köper salami, de har nämligen stans godaste och starkaste salami.
Framför mig i kön står en dam och hon ska betala, hon sträcker fram två tjugolappar och håller mynten i högra handen, jag har stenkoll =)
Det kvinnliga könet som sitter i kassan säger då, du få lägga mynten där, och pekar på myntmaskinen.
-Jag kan inte, svarar damen och då vaknar jag till
Kassatanten säger då igen att du får lägga mynten där och pekar med hela handen.
Jag säger då till damen, ge mig mynten så ska jag hjälpa dig, och då ser jag att hennes händer är helt söndervärkta av kanske reumatism.
Hon tackar så snällt för att det fortfarande finns vänliga människor, och då flinar bara det jävla biträdet upp sig, fy fan vad dåligt, vad hände med service mot kunderna?????
Nu ska jag ringa butikschefen omgående!!!!!
wiper
26 februari 2010 12:33
Bra skrivet och du är ett bra exempel på att det finns medmänsklighet och förstånd fortfarande hos vissa. En eloge till dig. Dåligt gjort av henne i kassan, hon tänkte inte längre än näsan räckte. Du har skinn på näsan och det är toppen att du ringer butikschefen sånt skall påtalas.
Jag önskar dig en toppenfredag
kram
http://wiper.bloggplatsen.se
Ammis
26 februari 2010 14:40
Men hallå?? Vissa fattar man inte va dom gör i serviceyrket över huvud taget. Har själv svårt för att knipa igen i sånna situationer..grrrr... Du gjore iaf tanten en god tjänst.
Ha en bra helg.
KrAMelikram
http://ammis.bloggplatsen.se
katsura
26 februari 2010 17:51
Det gör du rätt i. Jobbar man inom service, så mpste man kunna den biten och märker man att det inte fungerar ska man höra av sig. Det tjänar alla på i längden!
Trevlig kväll!
http://katsura.bloggplatsen.se
Mita
26 februari 2010 18:02
Butikschefen blev tacksam över att jag ringde, men det var lite knorrande och bortförklarande tills han öppet berättade att han inte var nöjd med all personal, jag svarade att valet var hans och att det är han som är som ansvarig för hans personal och hur de bemöter kunder!!
ylle
27 februari 2010 08:23
Skitbra gjort av Dig, inte bara att Du hjälpte tanten (självklart) utan att Du även hade kraften att ringa butikschefen. Mera sånt här i världen, så skulle allt bli bättre!
Ha en skön helg nu!!!!!!!!!!!
http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se
monica
28 februari 2010 17:56
Det ska inte behöva gå så lång att man ska behöva ringa till butikschefen å förklara för honom om en inkompetent personal..Fy fan för nochig personal..Man önskar i ett sånt läge att de själva en gång i tiden ska hamna i en sån sits som denna gamla damen gjorde..Tack för så goa medmänniskor som du å en stor eloge till dig för ditt arrangemang i denna damens dilemma....
Många kramar Monica långaryd
http://stallsvenstorp.se