rocotopeppers

Alla inlägg under februari 2010

Av Mita - 18 februari 2010 07:40

Det måste vara ett general fel på mig!

På väg till jobbet, glad i hågen, bältet på och körkortet i plånboken, på radion spelas What about now med något pojkband eller snarare mansband, jag börjar att sjunga med och med den ökande sången så ökar visst trycket på högerfoten som är placerad på gaspedalen.

Helt plötsligt möter jag ordningsmakten som är på väg till Öland och min blick faller då på hastighetsmätaren, 110 km, snyggt jobbat Mita!!!! det är 70 på bron

Jag saktar naturligtvis ner och kör lagligt nästan fram till jobbet, då ringer väl mobilen och det är en kund som vill göra en felanmälan på sin maskin, stannar jag då bilen??

Nejdå, jag kör med luret mellan axel och öra, försöker styra samtidigt som jag skriver på ett sladdrigt block, brukar oftast ha headset på mig i bilen men dock inte idag.

Jag måste skärpa mig!!


Av Mita - 17 februari 2010 14:38

Jag har min kollega här från Malmö som hjälpte mig med den lilla röda som hade 4520 virus i sig, ville ge honom något gott. Och lat som jag var, eller brist på tid så kastade jag mig in i bilen för att köra ner till systemet, det dråpliga är att det tar max fyra minuter att gå.

Och vem står då bakom lilla busken runt hörnet om inte farbror Polisen, och hade jag säkerhetsbälte på mig, NEJ det hade jag inte.

Den lilla filuren som tillika är min andra kollegas bror frågade med barsk ton om jag erkännde, självklart erkänner jag, det ligger mig inte till lags att ljuga för ordningsmakten, ännu!!!

Så med en bot på 1500:- i fickan och en flaska finfin Rom till kollegan återvände jag till kontoret lite visare, ANVÄND ALLTID SÄKERHETSBÄLTEN!!!

Av Mita - 17 februari 2010 07:29

Ja jäklar vad jag gnällde när jag skrivit ett långt inlägg och sedan gick det inte att posta, tänkte även infoga en bild av mig glad som en lärka hoppandes naken i snön, eller inte, nej det skulle jag naturligtvis aldrig göra!


Och hon har rätt,jag kan vara en riktig gnällfitta och  jag skriver av mig istället för att hålla det inom mig eller ge det till någon person som inte har med det att göra. Familjen får dock ta några smällar ibland f-låt, f-låt....

I duschen efter en stund i blodcellen där mantrat var, det blir snart vår, det blir snart vår, så gick mina funderingar ändå åt det negativa, åt usla bilförare, gnälliga kunder, otacksamma "vänner", utebliven snöskottning, ohederliga uppfödare, pmsbesvär, kiss och bajstorkning, uteblivet ledarskap, sura kollegor m.m

Men det är ju en stor del av mitt dagliga liv så det är klart att jag även får ner det i bloggen. Jag tycker ändå att jag bjuder på min positiva sida och vackra bilder ibland.

Livet är för kort för att inte reagera och agera!!!     


Så små frön där du går fram,

det kommer att löna sig.      

Av Mita - 16 februari 2010 19:33

Jag har varit nere hos mamma och ätit blodpalt med smör, inte bara ätit utan vräkt i mig så nu sitter jag här  ien paltkoma och undrar vem som ska hänga tvätten och plocka ur diskmaskinen, jag eller kineserna???

Av Mita - 16 februari 2010 07:44

Om det står på dörren att butiken öppnar 07.00, så förutsätter jag att det är så, men nejdå, det ska sölas och drickas kaffe, eller vad f-n nu vederbörande butiksanställd gör.

Jag tankar på Statoil, vill ha min ICA bonus (tantvarning) och måste då betala i kassan och inte med kort i någon automat.

Men passar det inte att hålla sina öppettider så finns det ju andra mackar, eller är det så galet bra avans på korvförsäljning att bensinen blir oviktig???

Av Mita - 16 februari 2010 06:45

Inatt har jag varit på konsert i den minsta arenan som finns, eller rättare sagt den finns inte =)

Vi var väl ett femtiotal som var och skulle lyssna på Rammstein, men det var både hundfödsel och kvinnomord som kom emellan. Kan det bero på att jag talade med en kvinna igårkväll som vill omplacera sin fyraåriga Dogotik, någon som är sugen?

Och att männen i mitt liv ska ner till Malmö ikväll och uppleva Rammstein med  Combichrist som förband, ett förband som fick sonen att starta ett inre fyrverkeri, en sann glädje, tror till och med att han fick rosor på kinderna.


Av Mita - 15 februari 2010 17:54

Har varit ute och skottat snö, igen då, inte för att det kommit mer man för att skotta upp gångar så att kinserna kan göra sina behov, plötsligt hör jag ett fasans liv och tonåringarna har invarderat byn igen, tusentals med skrikiga kajor som svävade över tomten, lite läskigt var det.

Vi har en gigantisk ek på tomtgränsen där de brukar husera på sommaren, jag får se det som ett positivt tecken =)

Av Mita - 15 februari 2010 17:00

Jäklar vilken energi hon har den lilla vita som inte är så liten längre, hon har vuxit om Cha-Gall och terroriserar honom i ett. Bechamel sa ju ifrån rätt skarpt, hur nu hon lyckades med det med sina riskornständer.

Det är lätt att glömma bort valptiden och vilket härligt humör dogovalpar har, hon var med mig på kontoret i nästan två timmar och han slakta både det ena och det andra, men hon är söt när hon sover =)

Hoppsan där rök sladden till datorn!!!!!!!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards