rocotopeppers

Alla inlägg under februari 2010

Av Mita - 15 februari 2010 06:30

Ny vecka, nya möjligheter, jag hoppas på kloka beslut både av mig själv och av omgivningen.

Vi är en vecka närmare våren och solen stiger nu upp vid halv åtta och går ner strax efter sjuttontiden.

Och det väntas snöoväder nästa helg blir jag nu informerad om på nyheterna, men vad trevligt!

Att vara hund och nojsa ner sig i soffan kan inte vara fel det heller............eller ligga i sängen på husses arm och sova fram till niotiden.

Av Mita - 14 februari 2010 13:48

Har varit på en strandpromenad med vovvarna och Mannen, fast sanden var förstås gömd av drivor med snö.

Nu ska jag inte ryggläge i soffan och titta på In the electric mist.

Jag får önska er alla en mysig söndag!!  

Av Mita - 13 februari 2010 18:03

I ugnen står kvällens rätt, en fiskgratäng med torsk, musslor, dill Duchesse och en vitvinssås samaksatt med chili och lime.

  

Vi fick även en liten glimt av SOLEN idag! 


Av Mita - 13 februari 2010 09:26

Ropen skalla snöfritt åt alla........trodde jag ja!!!!

Det tar inte slut, snön bara faller ner från himlen som om det vore en gåva och det är det kanske, men inte hos mig!

Vad händer denna dagen då?

Promenad med de fyrbenta

Snöskottning, ajaj inte bra för ryggen

Ska ta en tur över bron och besöka IKEA, behöver massor med ljus.

En tur på skidorna, har inga!

Ett besök på badhuset vore toppen, sitta i bastun och värma upp sig, men man får ju inte ta med sig fyrbenta dit så det går bort.

Skooteråkning på Alveret, gnuggar geniknölarna, vem har en skooter på ön?

Matlagning, är sugen på någon god fiskrätt, får se vad fiskdisken har att erbjuda!


Hoppas att nu får en skön lördag, med betoning på SKÖN!!!!!!


 

Av Mita - 12 februari 2010 16:29

Lilla Janis ligge jämte mig och släpper fisar som den värsta maschomannen, och det luktar fullkomligt vedervärdigt, hon måste ha fått i sig en huggorm eller något annat smaskigt. Det är ju inte riktigt läge att öppna fönstren och vädra ut för det är full snöstorm utanför, jag får strö ut rosenblad istället=)

  

Av Mita - 12 februari 2010 12:30

En timma och 30 minuter kvar sedan är denna arbetsvecka förbi, ljuvligt =)

Jag hade tänkt attt ta ut hundarna på en liten after work i skogen, men herrejävlar vad det blåser ute, får jag ut Bechamel på en pink ska jag vara glad.


Ikväll blir det en het Chili på vildsvinsfärs, sallad och vitlöksbröd samt ett gott vin, Bundu Star från Sydafrika, ett vin att rekommendera.

  


Hittade knoppbilden på buskpionen, sagolik vacker =)

Av Mita - 11 februari 2010 17:17

Vänskap är en typ av social relation, i vilken de båda parterna hyser ömsesidig tillit till varandra.

Och hur mycket kan man tumma på den regeln innan vänskapen övergår till ovänskap, det gäller att inte döma för snabbt innan man vet bakgrunden till vissa ageranden och beslut.

Jag är glad att jag har mina vänner som jag kan lita på i vått och torrt, och de är ganska lätträknade.

  


  

Av Mita - 11 februari 2010 06:57

Vill bara vara hemma, ligga i soffan och tycka synd om min onda rygg, titta på film och käka popcorn, dricka läsk och pilla mig i naveln under täcket.

Men min moral tillåter inte det, nejdå, på med leendet, kasta mig i bilen och kör till jobbet!!!

För jag har lunchdate idag, och nu så blev jag glad, det blir Thai hos Hålet i Väggen.....by the way, vad snyggt det är när strumpans häl ligger slick på vaden!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards