rocotopeppers

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Mita - 25 mars 2010 18:23

Idag gick jag lös med sekatören på alla lavendelbuskar som spretade åt alla håll med sina vissna blommor, jag klippte kanske lite för hårt, men dom klarar sig säkert.

Hundarna var ute med mig och körde ett riktigt busrace, så härligt att de nakna kan vara ute i solen utan kläder.

     

Lekpausen avslutades med middag i det gröna =)

Perfekt att bara kasta ut ett gäng med torrfoder så blir det sysselsättning även det.

        

Av Mita - 25 mars 2010 07:37

Det gjorde inte ont att köra över ett snart helt öppet Kalmarsund med solen sakta stigande i skyn!!!

Av Mita - 25 mars 2010 05:58

Har tillbringat trettion minuter nu på morgonkvisten på den fortfarande väldigt sköna spikmattan och har reflekterat gårdagens 10 minuterssamtal på Oskars skola. I år får Oskar själv välja ut vilket eller vilka ämnen han vill tala om och valet gick till svenska och engelska. Samtalet flöt bra fram till att en av lärarna frågade Oskar varför han ofta ser och är så trött, Oskar går då til motattack och försvarar sig med att han en gång på denna termin har sagt att han är trött.

Läraren fortsätter då med att predika hur viktigt det är med mat och sömn!

Jag hör vad hon säger men tappar totalt fattningen och får en komplett tunghäfta, vad fan menar hon egentligen?

En kille på snart femton år som måste vara till sängs halv tio vardagskvällar och får väl lagad mat varje dag vill inte riktigt höra detta och inte hans mamma eller pappa heller.

Jag vet egentligen inte vad hon syftade på eller vart hon ville komma, men hon har i alla fall ett fint mail att läsa från mig nu på morgonen!



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards